دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
امام جمعه حاجی آباد

حوزه/ حجت‌الاسلام دُری گفت: مشکل غزه و فلسطین، مشکل جهان اسلام است و باید مسلمان جهان را علیه اسرائیل اقدام کنند و مبادا مسلمانان از آن دانشجویان دانشگاه آمریکا در حمایت از مردم فلسطین عقب بمانند و لذا اعمال حج امسال فرصت خوبی است تا برائت خودمان را نسبت به رژیم صهیونیستی نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام مهدی دُری امام جمعه حاجی آباد در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و فرارسیدن روز دختر، اظهار داشت: ما باید در تربیت فرزند به ویژه تربیت دخترانمان دقت زیادی داشته باشیم و در این زمینه دغدغه داشته باشیم، چرا که یکی از سرمایه‌های زندگی ما فرزندان ما هستند و از این رو پیامبر گرامی اسلام در زمینه تربیت فرزند می‌فرمایند، فرزندان خود را اکرام کنیم و به آنها احترام بگذارید و بهترین آداب را به آنها بیاموزید.

وی افزود: ما باید حقوق کودکان و نوجوانان را رعایت کنیم و نسبت به کودکان خشونت نداشته باشیم و اگر به کودکان احترام بگذاریم و به آنها توجه کنیم، باعث رشد معنوی و شخصیتی آن‌ها می‌شود.

امام جمعه حاجی‌آباد گفت: هفته جهانی هلال احمر را به همه داوطلبان و جمعیت هلال احمر کشور تبریک می‌گوییم، جمعیت هلال احمر ایران در جهان افتخار آفرینی کرده، چرا که هرکجا مشکلی بوده یا سیل و زلزله‌ای رخ داده این هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بوده که پای کار آمده و به مردم آسیب دیده خدمات ارائه کرده است.

وی ادامه داد: نهاد ارزشمند هلال احمر نه تنها در کشور بلکه در دنیا ما را رو سفید کرده و حتی در زلزله‌ای که در ترکیه رخ داد جز اولین کسانی بودند که در آنجا حضور پیدا کردند و به مردم ترکیه خدمت‌رسانی کردند.

حجت‌الاسلام دُری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان‌ و کارگزاران حج، اظهار کرد: حج امسال حج برائت است و آنچه امروز در غزه اتفاق می افتد شاخص عظیمی است که‌ در تاریخ می‌ماند و راهش را نشان خواهد داد و امسال به مددالهی حج برائت نقطه عطف بیداری اسلامی و جهانی در دنیا است و این اتفاق باعث می‌شود که رژیم صهیونیستی که خاک فلسطین را غصب کرده و در حال کودک‌کشی است روز به روز به زوال نزدیک‌تر شود.

امام جمعه حاجی‌آباد ابراز کرد: مشکل غزه و فلسطین، مشکل جهان اسلام است و باید مسلمان جهان بر علیه اسرائیل اقدام کنند و مبادا مسلمانان از آن دانشجویان دانشگاه آمریکا در حمایت از مردم فلسطین عقب بمانند و لذا اعمال حج امسال فرصت خوبی است تا برائت خودمان را نسبت به رژیم صهیونیستی نشان دهیم.

امام جمعه حاجی‌آباد با اشاره به برگزاری جشنواره ملی داستان‌نویسی در شهرستان حاجی‌آباد، گفت: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و ما باید از این جشنواره‌ها حمایت کنیم و جایگاه علمی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان را در سطح استان و کشور ارتقاء بخشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha