سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
حجت الاسلام مرتضی مطیعی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر تلاش بیش از پیش مسئولان برای رفع مشکلات عشایر، تصریح کرد: حفظ و نگهداری از فرهنگ عشایری باید یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان جامعه عشایری باشد چرا که هویت تاریخی و فرهنگی این قشر یک گنجینه بی‌نظیر برای کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در دیدار با رئیس و کارکنان سازمان بسیج عشایری استان سمنان، همزمان با ۲۹ اردیبهشت که بعنوان روز «بسیج عشایری» نامگذاری شده است، با تبریک میلاد امام رضا(ع)، گفت: اسلام دینی است که هم برای دنیا و هم برای آخرت برنامه دارد همانطور که حضرت رضا(ع) فرمود «کسی که دنیا را برای آخرت و آخرت را برای دنیا ترک کند از ما نیست».

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر اهمیت کار و تلاش در اسلام، افزود: امام جعفر صادق(ع) با وجود اینکه از ثروت زیادی برخوردار بودند با یکی از یاران خود در کار اقتصادی شریک شدند تا در امر اقتصاد سهیم باشند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه انسان زیرک دنیا را مزرعه و ابزار دستیابی به آخرت می‌داند، اظهار کرد: کسی که در امر اقتصاد و تولید نقش‌آفرین است بیش از دیگران این امکان را دارد تا در امور خیر و گره‌گشایی از مردم مشارکت نماید.

وی در ادامه عشایر را پشتوانه نظام، انقلاب و مردم دانست و گفت: عشایر استان سمنان در مقاطع گوناگون انقلاب اسلامی بویژه هشت‌سال دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر تلاش بیش از پیش مسئولان برای رفع مشکلات عشایر، تصریح کرد: حفظ و نگهداری از فرهنگ عشایری باید یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان جامعه عشایری باشد چرا که هویت تاریخی و فرهنگی این قشر یک گنجینه بی‌نظیر برای کشور محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری نقش عشایر در تولید گوشت، لبنیات و فرآورده‌های لبنی، گفت: مکانیزاسیون و به‌روزرسانی تجهیزات تولید، منافاتی با استمرار فعالیت عشایر ندارد و باید زمینه‌ساز رشد بیش از پیش جامعه عشایری شود.

امام جمعه سمنان با اشاره به تولید انواع فرآورده‌های لبنی توسط عشایر استان، خواستار ثبت محصولات تولیدی این عشایر در سطوح ملی شد و افزود: عشایر استان سمنان انتظار دارند مسئولان استان به مسیرهای ییلاق و قشلاق و محل استقرار آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه عشایر در تحقق شعار سال نقشی کلیدی و راهبردی دارند، اظهار کرد: مسئولان امر باید زمینه صادرات محصولات و تولیدات عشایر به نقاط مختلف جهان بویژه کشورهای همسایه را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: امیدواریم عشایر استان سمنان همچون سالهای گذشته فعال، سربلند و موفق باشند.

در ابتدای این دیدار سرهنگ پاسدار «محمدرضا پارسا» مسئول سازمان بسیج عشایری استان سمنان به تشریح اقدامات و برنامه‌های این سازمان پرداخت و علیرضا شاه‌حسینی از پژوهشگران حوزه عشایری در مورد توانمندی‌های عشایر استان نکاتی بیان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha