یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: حفظ دستاوردهای معنوی زیارت در گروه عمل به سیره رضوی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، در سلسله جشن‌های دهه کرامت رضوی که با حضور جمعی از زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: زیارت امام رضا(ع) آثار عالیه بسیاری در دنیا و آخرت دارد.

آثار و برکات زیارت امام رضا(ع)

وی تصریح کرد: در روایات اسلامی نقل شده کسی که به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شود خداوند همه گناهان او را می‌بخشد و مورد رحمت و مغفرت الهی قرار می‌گیرد و همچنین بهشت بر او واجب و بدنش بر آتش جهنم حرام می‌شود.

امام جمعه بوشهر ابراز کرد: هرچند زیارت این امام معصوم(ع) دستاوردهای معنوی بسیاری برای فرد دارد ولی لازمه حفظ این دستاوردها در گروه داشتن زندگی رضوی و پیروی از سبک زندگی امام رضا(ع)، خوف الهی و پرهیز از گناه است.

وی خاطرنشان کرد: فردی که با تشرف به زیارت حضرت رضا(ع) به پاکی و طهارت روح رسیده است اگر چنانچه در اثر غفلت گناهی از او سرزد باید فورا از گناه خود به درگاه خدا توبه کند.

نشانه‌های کمال عقل در انسان

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری افزود: یکی دیگر از آثار زیارت امام رضا(ع) طبق حدیثی از وجود نورانی پیامبر اکرم(ص)، این است که باعث زدوده شدن غم و اندوه از دل انسان می‌شود. هر کسی به نوعی در زندگی مشکلات و گرفتاری‌هایی دارد که در اثر آن اندوهگین و مهموم است اما وقتی به زیارت امام رضا(ع) می‌آید قلبش آرام می‌گیرد و به آرامش می‌رسد.

وی در ادامه به ده ویژگی وجود کمال عقل در انسان‌ها از منظر امام رضا(ع) پرداخت و گفت: از جمله این ویژگی‌ها این است که مردم از او امید خیر داشته باشند، از شر او در امام باشند و همچنین خوبی کم دیگری را بسیار و خیر زیاد خود را کم می‌داند.

نماینده ولی فقیه در بوشهر اظهار کرد: خسته نشدن از برآورده کردن خواسته‌های مردم، خسته نشدن از طلب علم، برتری دادن فقر در راه خدا به توانگری با دشمن، و برتری دادن خواری در راه خدای بر عزّت با دشمنان خدا و همچنین تواضع و فروتنی از دیگر ویژگی‌های کمال عقل از منظر امام رضا(ع) است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha