یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
جلسه طلاب استان گلستان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری گفت: نماینده خبرگان رهبری، مسئولیت مستقیمی ندارد؛ اما از باب مطالبه گری، مطالبه مردم را به مسئولین انتقال خواهیم داد و پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن طاهری در جلسه طلاب و فضلای استان گلستان که در دفتر مرحوم حضرت آیت الله علوی گرگانی برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت به روایتی از امام رضا علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت فرمودند: «إنَّ الإمامَةَ اُسُّ الإسلامِ النامی و فَرعُهُ السامی/ امامت، ریشه بالنده اسلام و شاخه بلند آن است».

منتخب مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: همه اعتقادات ما باید ظهور و بروز عملی در جامعه پیدا نماید و امامت در جامعه اسلامی باید نمایان بوده و آثار و برکات آن معلوم باشد؛ اگر قرار باشد صرف اعتقاد باشد، همانند درختی است که تمام شاخه های او زده شده و برگ و گل و میوه ای نخواهد داشت.

سخنران این جلسه بیان داشت: اگر اعتقاد به امامت داریم، این امامت باید در زندگی فردی و اجتماعی ما وجود داشته و آثار آن نمایان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری اظهار داشت: یکی از برکات انقلابی اسلامی ما این مسئله است که آثار اعتقاد شیعیان به امامت به برکت برپایی نظام جمهوری اسلامی و قرار گرفتن ولی فقیه به عنوان نائب امام زمان در رأس حکومت در جامعه نمایان است.

وی ابراز داشت: مسئله ولایت فقیه فقط مخصوص زمان غیبت نیست و در زمان معصومین نیز بوده و چه بسا در زمان ظهور حضرت ولی عصر (عج) هم باشد و در برخی روایات آمده که ولایت فقیه ادامه خواهد داشت.

منتخب مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: حکومت فقیه در زمان غیبت همانند حکومت امام زمان (عج) است و هر قدمی که برای حکومت جمهوری اسلامی برداریم، همانند قدمی است که در زمان امام برداشته ایم و فضیلت بالایی دارد.

مسئولیت مستقیم نداریم، اما مطالبه مردم را به گوش مسئولین خواهیم رساند

سخنران این جلسه بیان داشت: عزتی که امروز در ایران اسلامی برای شیعه وجود دارد، آیا در هیچ زمانی برای جامعه شیعه وجود داشته است؟ حتی در زمان حکومت أمیرالمؤمنین علی علیه السلام نیز چنین تبعیتی وجود نداشت و مردم تبعیت نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری اظهار داشت: اگر امروز آسیب ها و مشکلاتی در جامعه ما وجود دارد، به عدم تبعیت بخشی از مسئولین و برخی از مردم بر می گردد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود ابراز داشت: یکی از آرزوهای بنده این بوده که بتوانیم قدمی را برای طلاب برداشته و مشکلی را از طلاب و فضلا حل نماییم و در این راه نیازمند کمک و پیشنهاد شما بزرگواران هستیم.

منتخب مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: نماینده خبرگان رهبری، مسئولیت مستقیمی ندارد؛ اما از باب مطالبه گری، مطالبه مردم را به مسئولین انتقال خواهیم داد و پیگیری خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در پایان به برخی از سوالات طلاب و فضلا پیرامون وظایف نماینده خبرگان رهبری، حواشی انتخابات، مسئله تقریب و اهل سنت در استان گلستان و ... پاسخ داد.

مسئولیت مستقیم نداریم، اما مطالبه مردم را به گوش مسئولین خواهیم رساند

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام آبدار، نماینده طلاب گنبد و مینودشت به ایراد سخن پرداخت و گفت: استان گلستان دارای ظرفیت های بسیاری است که اگر شکوفا شود، برکات بسیاری برای خود استان و کشور خواهد داشت و امیدواریم نماینده منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری بتواند قدم های مؤثری در این راه بردارد.

وی ابراز کرد: ارتباط نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با طلاب و فضلا از ضروریات است و ان شاءالله بتوانیم از ظرفیت حجت الاسلام والمسلمین طاهری برای خدمت به طلاب و فضلا استفاده نماییم.

نماینده طلاب گنبد و مینودشت خاطرنشان کرد: اساتید و فضلای گلستانی مقیم قم افتخاری برای ما بوده و از زحمات فرزندان مرحوم آیت الله العظمی علوی گرگانی کمال تقدیر و تشکر را داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha