یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
طباطبایی

حوزه / آیت الله طباطبایی گفت: باید از ظرفیت مساجد در محله‌ها استفاده شود و شهرداری‌ها با امور مساجد همکاری داشته و با رابط آنها در ارتباط باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار با مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان و معاونین این مجموعه، ضمن تبریک ایام ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت، با اشاره به لزوم رسیدگی به مسائل و مشکلات شهرداری منطقه سه بر لزوم کمک و یاری به شهردار این منطقه تأکید کرد و اظهار داشت: در منطقه سه (مرکز شهر اصفهان) کارهای بسیاری وجود دارد و همه کارها نیز دشوار است، به ویژه مسائل مربوط به منازل قدیمی و میراثی که خرید این منازل نیازمند بودجه می‌باشد و بیشتر نقاط منطقه سه میراثی است و بودجه زیادی باید برای آن صرف کرد.

امام جمعه اصفهان تعیین تکلیف منازل میراثی را مهم دانست و افزود: علاوه بر آن باید برای مرمت میراث فرهنگی از علوم روز استفاده کرده و آن را با علم روز تلفیق کنیم.

وی یادآور شد: باید قسمت‌های دیگر شهرداری، به منطقه ۳ کمک کنند و دائم فکر کنید که چگونه می‌توان این منطقه را درست کرد و مسائل شهرداری به روزمرگی طی نکرد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با تأکید بر اهمیت رفع گلوگاه‌های محله‌ها و کوچه‌ها برای تردد خودروها و مسائل ایمنی، تصریح کرد: در عین حال بسیاری از منازل قدیمی در این منطقه وجود دارد که میراثی نیست و لذا می‌توان شورایی تشکیل داد و وضعیت برخی از منازل قدیمی مشخص شود.

وی بازدید از محله‌ها و یادداشت برداری و نکته برداری از مسائل و مشکلات آنها را مهم عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت مساجد در محله‌ها نیز استفاده شود و شهرداری‌ها با امور مساجد همکاری داشته و با رابط آنها در ارتباط باشند.

در ابتدای این دیدار نیز روح الله ابوطالبی مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان به برخی از مسائل و امور این شهرداری اشاره کرد و یادآور شد: راه انداختن امور مردم در اولویت شهرداری است و تأکید ما بر این است که ضمن رعایت موارد قانونی، اولویت مسائل، راه انداختن کار مردم است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه ۳ مشکلات عدیده‌ای دارد که یکی از مهم‌ترین آنها میراثی بودن بیشتر این منطقه است که در برخی از نقاط، خانه‌های قدیمی مخروبه و پاتوق معتادان شده و از همین رو مردم به طور دائم در این باره به شهرداری مراجعه و شکایت دارند.

ابوطالبی عنوان کرد: این مسائل و مشکلات در جلساتی با میراث فرهنگی مطرح شده و جلساتی نیز با تیم حفاظت میراث فرهنگی برگزار شد که امید داریم، بتوانیم مشکلات منطقه ۳ که سالیان سال است وجود داشته مرتفع شود.

وی ابراز کرد: بافت این منطقه در مرکز اصفهان است و بازدید توریست از این منطقه فراوان بوده و می‌توان گفت: این منطقه ویترین شهر اصفهان است و در طی روز جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر در این منطقه تردد دارند.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان، با اشاره به بازدیدهای هفتگی شهردار و معاونین شهرداری منطقه ۳ از محله‌ها و مساجد این منطقه، عنوان کرد: در طول هفته بازدیدها و سرکشی هایی از پروژه‌های در دست اقدام داریم و روزهای دوشنبه را نیز برای بازدید از مساجد قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: هم چنین جهت احیاء میدان امام علی(ع) و استفاده آن در مراسم‌ها و برنامه‌های فرهنگی منطقه، حدود ۵ میلیارد بودجه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

همکاری موثر و مستمر شهرداری با مساجد، گره‌گشای مشکلات محلات است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha