یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تبریز

حوزه/ بالگرد حامل رئیس جمهور در منطقه عمومی ورزقان دچار سانحه «فرود سخت» شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز به نقل از ایرنا، برخی اخبار از بروز سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس جمهور حکایت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند. 

شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده است.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار ایرنا کسب کرده حدود یک ساعت بعد از زمان اعلام وقوع سانحه به امدادگران، تیم های امدادی به محل اعلام شده رسیدند و جست و جوها آغاز شده است.

۱۶ تیم امدادی به منطقه اعزام شده اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه و شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.

 حجت الاسلام والمسلمین رئیسی صبح امروز برای افتتاح سد مشترک قیزقلعه‌سی بر روی رودخانه مرزی ارس به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است.

‌محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر:

 به دنبال اعلام خبری مبنی بر وقوع حادثه برای بالگرد حامل کاروان همراه رئیس‌جمهوری، تیم‌های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.

 ‌محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده است.

 ‌تیم‌های پهپادی و امدادی هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.

وزیر کشور:

 گروه‌های امدادی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند

 به دلیل وضعیت آب و هوا و مه بالگرد حامل رئیس‌جمهور مجبور به فرود سخت شده است.

مه‌گرفتگی در منطقه محل حادثه برای بالگرد رئیس جمهور به قدری شدید است که تا ۵۰ متری به‌سختی دیده می‌شود؛ این منطقه ماشین‌رو نیست؛ نیروها به‌صورت پیاده در حال گشت‌زنی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha