یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
حجت‌الاسلام حبیب رضا‌زاده  امام جمعه ریگان

حوزه/ حجت‌الاسلام رضازاده ایجاد شعبه بانکی را از مطالبات به حق مردم عنوان کرد و افزود: مردم شهرستان هرات برای انجام یک تراکنش بانکی باید کیلومترها مسیر را طی کنند و در شهرستان‌های دیگر کار خود را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت‌الاسلام حبیب رضا زاده، امام‌جمعه شهرستان هرات از استان یزد در گفت‌وگویی، با موضوع بازگشایی بانک ملت در این شهرستان با صحبت از تراز مالی پایین سال‌های گذشته بانک ملت در منطقه، از تعطیلی شعبه بانک ملت در سال ۱۳۹۳ خبر داد و گفت: از آن سال فرماندار و دیگر مسئولان به دنبال راه‌اندازی دوباره این شعبه بودند.

امام جمعه هرات به نیاز شدید گلخانه‌داران و رانندگانی که به این شهرستان مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: مردم با توجه به نیاز شدیدی که به وجود این بانک داشتند، مطالبه خود را به دفتر امام جمعه آوردند و در زمان حجت‌الاسلام جعفری، امام جمعه پیشین، طوماری را نوشتند و امضا کردند و به بالا دست فرستادند تا مدیر کل بانک ملت در استان یزد، شعبه‌ای را در این منطقه افتتاح کند.

وی از موافقت بانک ملت برای افتتاح شعبه‌ای در این منطقه خبر داد و افزود: سیر افتتاح شعبه این است که اول باجه‌ای کوچک افتتاح شود و پس از آن مجوز برای افتتاح شعبه جدید از تهران صادر شود، زیرا شعبه‌ای که در سال ۱۳۹۳ بسته شده است، در نظر مسئولان بانکی ابطال شده است و هیچ گاه همان شعبه دوباره راه‌اندازی نمی‌شود بلکه باید سیر ابتدایی خود را برای افتتاح شعبه جدید طی کند.

حجت‌الاسلام رضازاده از حضور هشت ماهه خود در سمت امامت جمعه شهرستان سخن گفت و ادامه داد: رسانه‌های محلی هرات بیدار در مطالبه‌ای از امام جمعه این مسأله را مطرح کرده بود؛ مشکل این بود که فرماندار پیگیر افتتاح شعبه مذکور نبوده است؛ بنابراین ابتدا با معاون فرماندار و بعد با خود فرماندار صحبت‌های لازم انجام شد که پاسخ دادند مدتی لازم است تا مجوز از تهران بیاید.

امام جمعه هرات در اشاره‌ای به وخیم شدن شرایط و مطالبه جدی مردم برای افتتاح باجه بانکی در این منطقه گفت: جمعه گذشته مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی مبنی بر همین مطالبه به حق خود در جلوی محل برگزاری نماز جمعه تجمع کردند و اینجانب در خطبه دوم نماز جمعه اقدامات دولتمردان را توضیح دادم و قول پیگیری فرماندار را به آنها دادم، البته اطلاع رسانی نکردن در این زمینه توسط فرمانداری را به مردم منتقل کردم.

وی با اشاره به بررسی‌های بیشتر خود در این زمینه اظهار داشت: مطلع شده‌ام که نامه‌ای در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ به فرمانداری رسیده است و بنا بر آن، فرماندار موظف بوده است که جایی را برای افتتاح باجه مورد نظر مشخص و معرفی می‌کرده است که به علتی نامعلوم در این زمینه کوتاهی شده است.

حجت‌الاسلام رضا زاده از صحبت‌های دوباره با فرماندار و نماینده مردم هرات در مجلس شورای اسلامی سخن گفت و افزود: استاندار و فرماندار درباره افتتاح باجه مورد بحث قول داده‌اند و ما هم امیدواریم که بتوانیم در این زمینه کاری برای مردم انجام شود.

امام جمعه هرات تصریح کرد: تسریع در اموری مانند افتتاح باجه بانک ملت برای مردم بسیار مهم است؛ در صورت نبود چنین باجه‌ای مردم باید با طی مسیرهای طولانی و مراجعه به شعب بانکی در شهرستان‌های مجاور، نیاز خود به سیستم بانکی را برطرف کنند.

وی با اشاره به تعهد خود درباره مطالبات مردمی گفت: هر موضوعی که مورد تمرکز اینجانب باشد، به تناوب زمانی پیگیری می‌کنم؛ دو یا سه هفته دیگر دوباره پیگیر کار خواهم بود تا مطمئن شوم این کار به بهترین شکل به نفع مردم انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha