دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
دیدار شیاع السودانی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

حوزه/ در پی شهادت‌ حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس جمهور و همراهان ایشان، رؤسای و نمایندگان کشورهای مختلف برای عرض تسلیت به مردم ایران به کشورمان سفر کردند و برخی نیز با رهبر معظم انقلاب دیدار نموده و ین مصیبت را به محضر ایشان تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران،در پی شهادت‌ حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس جمهور و همراهان ایشان، رؤسای و نمایندگان کشورهای مختلف برای عرض تسلیت به مردم ایران به کشورمان سفر کردند و برخی نیز با رهبر معظم انقلاب دیدار نموده و ین مصیبت را به محضر ایشان تسلیت گفتند.

دیدار نخست وزیر عراق با رهبر انقلاب

آقای محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق، پیش از ظهر امروز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به نمایندگی از دولت و ملت این کشور، ضایعه درگذشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و همراهان ایشان را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت و تعزیت گفت.

آقای سودانی در این دیدار خطاب به رهبر انقلاب گفت: در این شرایط متاثرکننده به دیدار حضرتعالی آمدم تا مراتب حزن، اندوه و تعزیت دولت و ملت عراق را به دولت و ملت ایران اعلام کنم. آنچه ما از آقای رئیسی، رئیس جمهور شهید ایران دیدیم چیزی جز صدق، اخلاص، پاکی، کار و تلاش و خدمت به مردم نبود.

نخست وزیر عراق همچنین با اشاره به حضور میلیونها نفر در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید ایران گفت: تصاویری که من امروز از تلویزیون دیدم پیام‌های روشنی داشت که مهمترین پیام آن، عمق ارتباط مستحکم مردم با مسئولان در جمهوری اسلامی، به‌رغم همه فشارها و تحریم‌ها و این حادثه ناگوار است.

آقای سودانی تاکید کرد: پیام دیگر حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع این است که باید به مردم خدمت کرد و این تشییع باشکوه، نتیجه خدمت به مردم است و این درس باید سرلوحه ما در عراق نیز باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، با قدردانی از سفر نخست وزیر عراق به تهران برای ابراز همدردی، گفتند: ما شخصیت برجسته‌ای را از دست دادیم. آقای رئیس جمهور برادر بسیار خوب و مسئولی کارآمد و با کفایت و صمیمی و جدی بود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اکنون آقای مخبر بر اساس قانون اساسی مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفته‌اند و ان‌شاءالله همان مسیر همکاری‌ها و توافق‌ها با دولت عراق ادامه پیدا خواهد کرد.

دیدار نخست وزیر ارمنستان با رهبر انقلاب

آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان پیش از ظهر امروز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی مراتب تأثر و همدردی ملت و دولت ارمنستان را اعلام کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار ضمن قدردانی از ابراز همدردی نخست وزیر ارمنستان، به مشترکات تاریخی و جغرافیایی و منافع مشترک ایران و ارمنستان اشاره کردند و گفتند: سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش روز افزون روابط با ارمنستان، تحت هدایت آقای مخبر ادامه پیدا خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأکید نخست وزیر ارمنستان مبنی بر راهبردی بودن روابط دو کشور افزودند: تأکید اینجانب مبنی بر گسترش همکاری‌ها ناظر بر راهبردی بودن روابط است اما مهم این است که روابط ایران و ارمنستان مخالفینی دارد که بر همین اساس باید مسایل مربوط به دو کشور با دقت و مراقبت انجام شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطر نشان کردند: رئیس جمهور فقید ما نسبت به مسائل مرزی مربوط به ارمنستان و حوادث اطراف این قضیه، بسیار حساس بود و باید این حساسیت‌ها و مراقبت‌ها همچنان لحاظ شوند و ما باید خودمان بتوانیم منافع خود را تأمین کنیم.
آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار گفت: ما از شنیدن خبر درگذشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران و همراهان ایشان در سانحه هوایی شوک‌زده شدیم و در بهت هستیم اما همانگونه که حضرتعالی گفتید، مطمئنیم که تحت هدایتها و رهبری شما خللی در امور ایران به‌وجود نخواهد آمد.

دیدار آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس با رهبر انقلاب

همچنین آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، پیش از ظهر امروز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به نمایندگی از دولت و ملت فلسطین، ضایعه درگذشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و همراهان ایشان را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت و تعزیت گفت.

ابلاغ پیام تسلیت و همدردی دولت و ملت پاکستان به رهبر انقلاب و ملت ایران

آقای «شهباز شریف»، نخست وزیر پاکستان عصر امروز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به نمایندگی از دولت و ملت این کشور، ضایعه درگذشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و همراهان ایشان را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha