یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
شهید رئیسی

حوزه/ محمد صادق الهاشمی نویسنده عراقی طی یادداشتی نوشت: با برگزاری مراسم تشییع باشکوه شهید رئیسی رسانه های غربی در برابر یک حقیقت آشکار قرار گرفتند.رسانه های غربی در برابر این حقایق آشکار سکوت کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شهادت آیت الله رئیسی خادم الرضا و رئیس جمهور ایران شوک بزرگی نه فقط برای مردم ایران که برای بسیاری از دوستان و هم پیمانان ایران بود.در این میان رسانه های معاند و غربی همچون گذشته سعی داشتند از این حادثه ناگوار علیه جمهوری اسلامی ایران بهره برداری کنند و با بی تفاوت نشان دادن مردم نسبت به این حادثه زمینه تضعیف جمهوری اسلامی ایران را در جهان آماده کنند اما تشییع میلیونی شهید آیت الله رئیسی و همراهانشان و تدبیر رهبری در ادامه یافتن مسیر انقلاب و فعالیت های دولت توطئه‌های آنها را بار دیگر خنثی کرد.

در همین راستا سید محمد صادق الهاشمی نویسنده و کارشناس عراقی طی یادداشتی به تحلیل مراسم باشکوه تشییع شهید آیت الله رئیسی پرداخت.

تحلیل‌گر سیاسی  عراقی:  تشییع میلیونی شهید رئیسی دروغ های رسانه‌های غربی را بر ملا کرد

متن یادداشت به شرح ذیل است:

در دومین روز درگذشت شهید خدمت، رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی، آنچه را که رسانه‌های غربی و سایر رسانه های متاثر از آنها درباره ایران می گویند، دنبال کردیم. تمرکز این رسانه‌ها بر این بود که ایران از خطر بزرگی رنج می‌برد . بدین معنا که ایران یکی از مهمترین عناصر قدرت خود را که امام خمینی (ره) با تکیه بر آن پیروز شد، از دست داده است، و این عنصر قدرت «حضور توده های جامعه در صحنه» برای حمایت از انقلاب و رهبران آن بود. اما ایران با از دست دادن رئیس جمهور، وارد یک خلأ قانونی خواهد شد.

در این زمینه چند نکته‌ی مهم قابل ذکر است:

اول – مخاطب من انسان های حقیقت جو و منصف است. آیا میلیون ها نفر جمعیت حاضر در مراسمات تشییع جنازه، که شامل زن و مرد، پیر و جوان، زیر باران و در خیابان های عمومی تجمع کرده بودند را دیدید؟

چه کسی این مردم را به خیابان آورده؟ آیا دلیلی جز محبت و وفاداری به انقلاب اسلامی و حکومت و رهبری نظام سیاسی باعث شده است که آنها به خیابان ها بیایند؟ این ملت هنوز زنده است و با رهبری خود ارتباط نزدیکی دارد و توانسته است از چالش ها و خطرات و مشکلات بزرگی عبور کند.

دوم: آیا غرب می‌داند که چرا مراسم تشییع در چند شهر برگزار شد؟

این به درخواست مردم بود که می خواستند به جهان نشان دهند که به رهبران خود وفادار هستند. این حمایت و تایید مختص به یک یا چند شهر خاص نبود.

غرب ادعا می کرد که جمعیت های میلیونی که در سال های انقلاب و یا در مراسم تشییع امام خمینی (ره) حاضر می شدند، به تاریخ پیوسته اند و رابطه ی مردم ایران با انقلاب و رهبران و شخصیت های انقلابی از بین رفته است. اما حضور ملت ایران که آیت الله سیستانی آنها را «ملت شریف» نامید، نشان داد که این ملت هنوز در آغاز راه حمایت از انقلاب است، راهی که هرگز پایان نخواهد یافت.

غرب باید شعارهای مردم را در این مراسم میلیونی خوب بشنود. شعارهایی که در حمایت از امام خامنه ای (دام ظله) و بزرگداشت شهید رئیسی بود، و همچنین شعارهای عقیدتی که انگیزه و شور حماسی ملت را افزایش می دهد، و شعارهایی که با تکیه بر عشق به اهل بیت (علیهم السلام) و حضرت فاطمه (علیها السلام) و انتظار ظهور امام مهدی (عجل الله فرجه) بر ادامه مسیر انقلاب و پشتیبانی از ولی فقیه تاکید داشتند.

سوم: ملت ایران در تشییع پیکر پاک شهید رئیسی از او تقدیر و تمجید کرد، زیرا او را نماد خدمت و تواضع و توجه به فقرا می دانست. کسی که خادم الرضا بود و در روز تولد امام رضا (علیه السلام) به پست ریاست جمهوری منصوب شد و در همان مناسبت نیز به شهادت رسید.

این ملت بزرگ، با پیشینه‌ای لبریز از ادبیات و ارزش‌ها و عرفان و ارادت به اهل بیت (علیهم السلام) و امام حسین (علیه السلام) می داند که آقای رئیسی یک رئیس جمهور کاخ نشین نبود، بلکه برای خدمت به مردم آمده بود. و همین موضوع راز حضور میلیونی مردم در مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید بزرگوار بود.

چهارم: غرب باید تفاوت حاکمانی که برای لذت های دنیوی و در ذلت کشته شده اند، یا توسط ملتشان طرد شدند، یا در تفریحگاه مردند، یا از گودال شکست بیرون کشیده شدند، با حاکمانی که در لباس تواضع و در مسیر خدمت به ملت خود کشته می شوند را بفهمد.

پنجم - آیا غرب بیانیه ی آیت الله سیستانی را که مردم ایران را «امت شریف» توصیف کرد، خوانده است؟ این توصیف بدین معناست که:

۱. آیت الله سیستانی با کسی تعارف ندارد و هنگامی که این وصف را برای ملت ایران بکار می برد، یعنی ویژگی ها و ارزش های پویای آنها را می داند.

۲.تردیدی نیست که آیت الله سیستانی ملت ایران را به دلیل مواضع و پایبندی آنها به ارزش‌های انسانی و اسلامی، شریف توصیف کرد.

ششم: غرب باید بداند که اقتدار نظام سیاسی اسلامی مبتنی بر همبستگی ملی و درک درست مسئولین ایران از وظایف خود و تلاش برای انجام آنهاست. برخی از شواهد این موضوع عبارتند از:

۱. امام خامنه ای در روز واقعه قبل از پیدا شدن اجساد شهدا، پذیرای مردم در روز ولادت امام رضا (علیه السلام) بودند، وضمن تبریک روز میلاد امام رضا (علیه السلام)، به مردم اطمینان دادند و به آنها توصیف کردند که نگران نباشند و هیچ مشکلی در امور کشور و اداره‌ی دولت رخ نخواهد داد.

۲. در روز دوم آقای علی باقر کنی به عنوان سرپرست وزارت امور خارجه منصوب شد.

۳. آقای محمد مخبر برای آنچه که امام خامنه ای (دام ظله) یک مسئولیت سنگین خواندند، انتخاب شد.

۴.این رویداد مهم، نهادهای دولتی را بر آن داشت تا تاریخ برگزاری انتخابات را کمتر از ۳۸ روز دیگر تعیین کنند. این در حالیست که بزرگترین کشورهایی که تاریخی طولانی در دموکراسی دارند، ممکن است چنین توانایی و مدیریتی را در زمان بحران نداشته باشند.

۵. برگزاری اولین جلسه‌ی دور ششم مجلس خبرگان، و بیانیه‌ی مقام معظم رهبری که نقش آنها در تثبیت تجربه‌ی اسلام سیاسی را توضیح داد و فلسفه‌ی وجودی این مجلس را نمایندگی قرآن و ملت دانست. و در همین جلسه آقای موحد کرمانی به عنوان رئیس مجلس خبرگان انتخاب شد.

این ها همه پیام هایی است که نشان می دهد نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تمام مشکلات و موانع، مسیر خود را با اقتدار ادامه می دهد.

هفتم: یکی از بارزترین دلائل بر پایداری، استقرار و مدیریت فوق العاده ی بحران، سخنان امام خامنه ای (دام ظله) خطاب به آقای شیاع السودانی است که فرمودند: «مسئولیت سنگینی بر عهده آقای مخبر خواهد بود و انشاءالله راه همکاری و توافقات با دولت عراق ادامه خواهد داشت». این پیام امام خامنه ای بدین معناست که آقای رئیسی که قرار بود به عراق و شهرهای شمال و جنوب، مانند اربیل و بصره سفر کند، این سفر توسط آقای مخبر انجام خواهد شد.

در مورد حماسه‌ی حضور توده های ملت ایران در صحنه، سودانی نخست وزیر عراق در حضور امام خامنه ای عرض کرد: «به دیدار شما آمدم تا از طرف دولت و ملت عراق به دولت و ملت ایران تسلیت بگویم. حضور میلیون ها نفر از مردم ایران برای تشییع پیکر رئیس جمهور ایران، نتیجه ی خدمات او به ملت ایران است.»

هشتم: رسانه های غربی ادعا می کردند که ایران در محافل بین المللی منزوی شده است. اما دیدیم که شورای امنیت یک دقیقه به احترام شهدای ایران سکوت کرد. و حدود ۵۰ هیئت و مسئول عالیرتبه از کشورهای مختلف جهان برای تسلیت به تهران آمدند.

این امر نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران پس از مرور بیش از ۴ دهه از آغاز انقلاب، به آرامی توانسته است بسیاری از مشکلات و چالش ها را با صبر استراتژیک و مدیریت صحیح حل کند و در سطح منطقه ای و بین المللی جایگاه ویژه ی خود را تثبیت نماید.

تمام ابعاد این حماسه‌ی ملی ایران، از جمله حضور میلیون ها نفر در مراسمات مختلف بزرگداشت شهید رئیسی، شعارهایی که در این مراسمات سر داده شد، توجه دقیق مسئولین و مقامات ایرانی به وظایف قانونی خود در این شرایط سخت و دشوار، برنامه ریزی برای انتخابات ریاست جمهوری و غیره، همگی نشان می دهد که ملت و رهبران ایرانی توانایی و شایستگی بی نظیری در اداره ی کشور دارند و در میان نسل های مختلف رهبران وفرزندان انقلاب اسلامی، شخصیت های شایسته و کارامد بسیاری وجود دارند که می توانند مسیر انقلاب را ادامه دهند.

رسانه های غربی در برابر این حقایق آشکار سکوت کرده اند، زیرا بی اساس بودن تمام ادعاهای آنها در طول دهه های گذشته بر ملا شد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که شهادت آیت الله رئیسی اتحاد و همبستگی ملت ایران را بیشتر کرد و به قدرت نظام سیاسی اسلامی افزود و قدرت انقلاب برای ادامه ی مسیر خود و عبور از موانع سخت را بار دیگر اثبات کرد. زیرا جمهوری اسلامی ایران یک حکومت نهادمحور است، در حالیکه بسیاری از مدعیان دموکراسی در جهان دیکتاتور محور یا حزب محور هستند و آرمان های دموکراسی و انسانی هیچ ارزشی برای آنها ندارد، و بهترین شاهد بر این مدعا وضعیت امروز فلسطین و غزه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha