یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر لزوم فعال شدن شوراهای امر به معروف در ادارات و دستگاه‌ها، گفت: فساد تنها مباحث مالی نیست و گره انداختن در کار مردم و یا برخورد نامناسب با ارباب رجوع نیز می‌تواند از مصادیق فساد باشد که لازم است با آن‌ها نیز برخورد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در جمع دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در طول سال، اظهار داشت: در راستای دستیابی به اهداف مجموعه، لازم است تا از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده شود.

وی افزود: دبیران ستاد امر به معروف باید از طریق تعامل با ائمه جمعه و مجموعه سپاه در هر شهرستان، برای رسیدن به اهداف و آرمان‌ها اقدام کنند و از این ظرفیت به نحو احسن بهره‌مند شوند.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه برای مقابله با مفاسد، نهادها و ظرفیت‌های مختلفی وجود دارد که باید به درستی از آنها استفاده شود و آنها را پای کار آورد، گفت: ساختارها، نهادها و مجموعه‌های قانونی بسیاری داریم که برای مقابله با فساد دارای وظیفه هستند.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف در معرفی برخی از مفاسد ورود خوبی داشته است، ابراز کرد: تا جایی که امکان دارد باید از این ظرفیت‌ها خصوصا در عرصه گشت ارشاد مسئولان استفاده شود.

رئیس شورای احیا امر به معروف استان همدان، با اشاره به اینکه کار ستاد، نظارت و مطالبه است، گفت: اگر پرونده فسادی گزارش شد، مجموعه‌های متولی باید سریعا ورود کنند، و ستاد امر به معروف نیز پس از معرفی متخلف به این مجموعه‌ها، باید پیگیر نتیجه و دریافت گزارش اقدامات انجام شده، باشد.

وی با تأکید بر لزوم فعال شدن شوراهای امر به معروف در ادارات و دستگاه‌ها، اظهار کرد: شوراهای امر به معروف در کنار مجموعه حراست‌ها؛ وظیفه دارند تا مانع از وقوع فساد شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تصریح کرد: البته فساد تنها مباحث مالی نیست و گره انداختن در کار مردم و یا برخورد نامناسب با ارباب رجوع نیز می‌تواند از مصادیق فساد باشد که لازم است با آن‌ها نیز برخورد شود.

وی خواستار توجه ستاد به مسئله مردمی سازی شد و گفت: فلسفه ستاد، احیا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و زنده کردن مطالبه‌گری است که این مهم با مردمی سازی محقق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی خاطرنشان کرد: برای موفقیت در این زمینه، نباید از ظرفیت‌های مردمی غفلت شود و برای تحقق آن اقدام به برنامه ریزی شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha