یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تصاویر/ نماز جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: رئیس‌جمهور مردمی، و پر کار ما در این سال‌ها، در حالی که حتی روز تعطیل برای او معنا نداشت، در کنار جلسات فشرده و طاقت فرسا، یا به میان مردم در استان‌های مختلف رفت تا از نزدیک، از دل مشغولی‌های آنان مطلع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان تکاب که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به شهادت شهدای خدمت و شهید رئیسی اظهار داشت: اگر به اراده هر کدام ما باشد، دوست داریم خدمتگزاران مخلص، تا ابد باشند. در تلاطم روزگار، پشت مردم به خدمتگزاران بی‌ادعا گرم است. در مقابل، فقدان چنین خدمتگزارانی، مصیبت بزرگی است؛ نه فقط برای عامه مردم، بلکه برای اولیای الهی.

وی ادامه داد: آنها که شهیدانه زیسته‌اند، باید پاداش خود را بگیرند و آخرین ماموریت را هم به انجام برسانند. این تعبیر از امیر مؤمنان‌(ع) در اوصاف پارسایان است که فرمود: دنیا اراده آنها را کرد، اما آنها دنیا را نخواستند؛ و اسیرشان کرد، و آنان برای رها شدن، خود را فدیه دادند و فدا کردند». فدیه دادن برای رهایی از اسارت جهنم دنیا، کمترین مرتبه شهادت است؛ اما مرتبه بالاتر آنجاست که شهادت خوبان، خون بیداری و شرافت و حیات طیبه را در رگ‌های مردم به حرکت در می‌آورد، زنگارها را از قلب‌ها می‌زداید، و آغاز گر حرکتی تازه می‌شود.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: ملت ایران و جمهوری اسلامی در این ۴۵ سال، بی‌وقفه، و نو به نو، شهید پرورش داده و تقدیم راه عدالت و فضیلت کرده است. معنای این رویداد بی‌وقفه، آن است که دولت/ ملت ایران اسلامی، زنده و پویاست، و اجاقش، فروزان. بقا و پیشرفت ملت تمدن‌ساز، با همین شهادت‌ها تضمین می‌شود.

وی گفت: شهید سید ابراهیم رئیسی (ره)، در سه سال ریاست جمهوری، برای خدمت به ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، شب از روز نمی‌شناخت. او آخرین بار، در حالی که به تازگی از سفر به مازندران و دیدار با مردم بازگشته بود، به مرز جمهوری آذربایجان رفت، تا در شرایطی که دشمنان دو ملت نفاق افکنی می‌کنند، سدّ قیز قلعه سی را به نشانه آبادانی منطقه و دوستی دو ملت افتتاح کند و سپس برای بهره‌برداری از چند طرح به تبریز برگردد.

حجت الاسلام کوهی تاکید کرد: رئیس‌جمهور مردمی، و پر کار ما در این سال‌ها، در حالی که حتی روز تعطیل برای او معنا نداشت، در کنار جلسات فشرده و طاقت فرسا، یا به میان مردم در استان‌های مختلف رفت تا از نزدیک، از دل مشغولی‌های آنان مطلع شود؛ یا در کشورها و نشست‌های بین‌المللی مختلف حضور یافت، تا ضمن گسترش دامنه دیپلماسی جمهوری اسلامی، پیام‌رسان ملت ایران باشد.

وی ادامه داد: سید ابراهیم رئیسی، برای خدمت، سر از پا نشناخت و عمیقا در قلب مردم جا گرفت. به همین علت هم بود که از بعد از ظهر روز یکشنبه که خبر سانحه برای بالگرد حامل ایشان منتشر شد، مردم در نقاط مختلف کشور دور هم جمع شدند، دعای توسل خواندند و برای سلامتی او دست به دعا برداشتند. کجای دنیا می‌توان چنین پیوند عاطفی عمیقی را میان یک ملت و دولتمردانش پیدا کرد.

امام جمعه تکاب اضافه کرد: زمان خیلی زیادی از آن روزهایی که دشمنان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران، می گفتند؛ «ایران کشوری منزوی است و با روی کار آمدن آقای رئیسی منزوی‌تر می‌شود» نمی‌گذرد. اصلا، یکی از شعارهای ویژه و اصلی آن جریان خاص در کشور برای رسیدن به قدرت، «خارج کردن کشور از انزوا» بود.

وی ادامه داد: آنها همواره گفته اند - و باز هم خواهند گفت- آمده‌اند تا ایران را از انزوا خارج کنند. چگونه‌اش را هم گفته‌اند. «مذاکره» با آن چند کشور گردن‌کُلفتِ بدعهدِ غربی و دادن هر آنچه آنها می‌خواهند. اما آنچه طی این روزها و در جریان مراسم تشییع عجیب و باشکوه رئیس‌جمهور و همراهان شهید او در حال رخ دادن است، نشان می‌دهد، این جریان بدنام داخلی- و دوستان خارجی‌شان- چقدر در اظهاراتشان صداقت داشته‌اند!

حجت الاسلام کوهی افزود: بیش از ۶۹ هیئت خارجی و سران بیش از۲۰ کشور برای ادای احترام به رئیس‌جمهور شهید و آن ۷ شهید بزرگوار دیگر به کشورمان آمده‌اند و ۹ کشور نیز عزای عمومی اعلام کرده‌اند. پیام‌های تسلیت خارجی نیز لحظه‌ای قطع نمی‌شود. جز انگلیس خبیث، بسیاری از کشورهای دنیا و حتی آمریکا و سازمان ناتو، پیام تسلیت فرستاده‌اند.

وی بیان داشت: رکن اصلی در شخصیت شهید رئیسی بزرگوار، صداقت بود، انسانی بود زلال، صادق، پاک و نجیب. بر این مدار، ویژگی‌های دیگر شخصیتی ایشان که در ایام خودسازی، لطف خدای متعال شامل حالش شده بود، به او حال و هوای خوبی داده بود که رهبر انقلاب هم نتوانستند در پیامشان به این حال اشاره نکنند و فرمودند: «برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگیهایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد»

امام جمعه تکاب در پایان گفت: در شخصیت شهید رئیسی بی‌تکلفی، سعه صدر و بردباری، روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیری، توکل به خدای متعال و ارتباط معنوی با ساحت قدس اولیاء خدا، حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا فدا کاملا مشهود بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha