دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
تجلیل امام جمعه کرمانشاه از « شیر زن گیلانغربی» در روستای گور سفید، شهرستان  گیلانغرب

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، در سفر به شهرستان گیلانغرب، از «شیر زن گیلانغربی» در دوران دفاع مقدس، خانم فرنگیس حیدرپور، تجلیل بعمل آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه، صبح امروز در سفر به شهرستان گیلانغرب، نماد ایثار و دومین شهر مقاوم کشور در دوران دفاع مقدس، به دیدار خانواده « شیر زن گیلانغربی»، خانم فرنگیس حیدرپور، در روستای «گور سفید»، رفت.

در سفر نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه، به شهرستان گیلانغرب، رؤسای شورای سیاسگذاری ائمه جمعه استان و مرکز خدمات حوزه علمیه استان کرمانشاه، ائمه جمعه اسلام آباد غرب، قصرشیرین و امام جمعه گیلانغرب حضور داشتند.

تجلیل امام جمعه کرمانشاه از «شیر زن گیلانغربی»

تجلیل امام جمعه کرمانشاه از «شیر زن گیلانغربی»

تجلیل امام جمعه کرمانشاه از «شیر زن گیلانغربی»

تجلیل امام جمعه کرمانشاه از «شیر زن گیلانغربی»

تجلیل امام جمعه کرمانشاه از «شیر زن گیلانغربی»

تجلیل امام جمعه کرمانشاه از «شیر زن گیلانغربی»

«شیر زن گیلانغربی»

فرنگیس حیدرپور ۱۳۴۱ در «آوه زین» گورسفید، از روستاهای مرزی، شهرستان گیلانغرب (زنی کُرد و از قهرمانان غیرنظامی)، جنگ ایران و عراق است، بدنیا آمد.

زندگینامه!

وی در سال ۱۳۴۱ در روستای «آوه زین» گورسفید، از توابع شهرستان گیلانغرب در کرمانشاه به دنیا آمد، او در حمله نظامیان عراقی به روستای محل سکونتش با یک تبر از خود در برابر سربازان ارتش بعث عراق دفاع کرد،در سال ۱۳۵۹ پس از حمله عراق به روستای «آوه زین» ، مردم به دره‌های اطراف پناه می‌برند.

فرنگیس که در آن زمان هجده سال داشت، شب هنگام همراه برادر و پدرش جهت تهیه غذا به روستا بازمی‌گردند، اما در طول راه پدر و برادر فرنگیس ضمن درگیری با عوامل عراقی کشته می‌شوند و فرنگیس در پی برخورد با دو سرباز عراقی، بدون داشتن سلاح گرم، با «تبر پدرش»، با سربازان درگیر شده، یکی را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات جنگی اسیر می‌کند و به مقر فرماندهی ارتش ایران تحویل می‌دهد.

گفتنی است ، شهرستان گیلانغرب ، در طول دفاع مقدس بیش از ۱۵۰ بار بمباران شد که تقدیم ۷۵۰ شهید گرانقدر، ۲ هزار و ۲۵۰ جانباز سرافراز و ۱۴۱ آزاده سرافراز از این سرزمین و پنج هزار و ۸۰۰ شهید مهاجر از جای جای ایران اسلامی در این منطقه خود گواهی بر مطهر بودن این خاک پاک است.
استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس ۹ هزار ۸۰۰ شهید و بیش از ۲۱ هزار جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha