دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
d

حوزه/ سایت دانشکدۀ فردریک اس‌. پردی، در بوستون، ایالات متحدۀ آمریکا، خبر از همکاری با مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد برای ایجاد دستورالعمل پژهشی دربارۀ ایمان و تغییرات اقیلمی داد.

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، به نقل از سایت دانشکدۀ فردریک اس. پردی، سایت مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد بریتانیا با دانشکدۀ فردریک اس.پردی، در بوستون، برای ایجاد دستورالعمل پژوهشی دربارۀ ایمان و تغییرات اقلیمی همکاری می‌کند.

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد و فردریک اس.پردی برنامۀ تحقیقاتی‌ای را در راستای بررسی ابعاد اخلاقی کنش اقلیمی و نقش احتمالی ارزش‌های مبتنی بر ایمان در ترویج رفتارهای مثبت محیطی-اقلیمی، به‌ویژه در بستر اسلام و جوامع مسلمان، آغاز کرده است.

به عنوان بخشی از این برنامه، مرکز مطالعات اسلامی آکسفورد و فردریک اس، پردی در حال سازماندهی دو میزگرد هستند، یکی در آکسفورد، بریتانیا، و دیگری در بوستون، ایالات متحده که در هر میزگرد، دانشمندان، کارشناسان سیاستگذاری و فعالانی از رشته‌های مختلف گرد هم می‌آیند. میزگرد اول در آکسفورد طی روزی های دوشنبه و سه‌شنبۀ هفتۀ جاری و دومی در بوستون در پاییز سال جاری برگزار می‌گردد.

هدف این برنامه، تهیۀ گزارش راهبردی است که دستورالعمل پژوهشی‌ای را دربارۀ ایمان و تغییرات آب‌وهوایی تعریف و برخی گام‌های بعدی به سوی تحقق این دستورالعمل را تشریح می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha