دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
جلسه طلاب و فضلای خراسان بزرگ که به مناسبت شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی از افراد در حال حیات و ممات شهید آیت الله رئیسی، شیطنت های بسیاری نسبت به ایشان انجام دادند؛ اما مردم متوجه خدمات این شهید بوده و تبلیغات سوء آن افراد اثری در محبت مردم نسبت به رئیس جمهور شهید نداشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی در جلسه طلاب و فضلای خراسان بزرگ که به مناسبت شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، ضمن تسلیت این حادثه، به آیه ۱۷ سوره رعد اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: « ... فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاءً وَأَمَّا مَا یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ کَذَلِکَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ / ... امّا کفها به بیرون پرتاب می‌شوند، ولی آنچه به مردم سود می‌رساند [= آب یا فلز خالص] در زمین می‌ماند؛ خداوند اینچنین مثال می‌زند!».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: شهید رئیسی، رئیس جمهوری انقلابی، متعهد، مؤمن، خوش نفس، خوش ذات، خدوم، مخلص و مردمی بود و همراهان ایشان نیز خصوصیت های بسیار ارزشمندی داشتند که در راه خدمت به مردم به شهادت رسیدند.

تصاویر | مراسم سوگواری شهادت رئیس جمهور از سوی نمایندگان خبرگان و نمایندگان طلاب خراسان بزرگ

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان ساخت: معیار ارزشمندی هر انسانی در درگاه خدا و ملاک ماندگاری هر شخصی در جامعه و تاریخ، بستگی به مقدار نفعی است که او به حال دیگران دارد؛ هر کس به حال دیگران نافع تر است، ماندگار تر خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ما طلاب که مفتخر به شاگردی امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام و همچنین مفتخر به سربازی حضرت ولی عصر (عج) هستیم، باید عالم به زمان، عارف به زمان و بصیر نسبت به زمانه خود باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ابراز داشت: اگر علامه روزگار بوده، ولی عالم به زمان نباشیم، به هدف اصلی دست نخواهیم یافت، البته علامه بودن افتخار بزرگی است، اما عالم به زمان بودن، بسیار پُراهمیت است.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان ساخت: باید در کنار علم و عمل، با مردم و در میان مردم بود و با آنان زندگی کنیم، به درد مردم بخوریم و نافع به حال دین و دنیای مردم باشیم.

شیطنت‌ها علیه رئیس جمهور شهید اثری در ارادت مردم نداشت / مردم نشان دادند قدر مسئول خادم را می‌دانند

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: عالمی که وارد عرصه سیاست شده و عنوان سیاسی را با خود یدک می کشد، باید از مردم گره گشایی کند و همدرد آنان باشد و مردم‌داری را اصل قرار دهد.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: مردم در مراسم های تشییع و عزاداری شهادت شهدای خدمت نشان دادند که برای مسئول خدمتگزار ارزش قائل بوده و این افراد را شهدای خدمت می دانند، البته برخی افراد در حال حیات و ممات شهید رئیسی، شیطنت های بسیاری نسبت به ایشان انجام دادند، اما مردم متوجه این خدمات بوده و تبلیغات سوء اثری در محبت مردم نسبت به رئیس جمهور شهید نداشت و با اجتماع عظیمی که در تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد مقدس انجام شد، نشان دادند که متوجه خدمات این شهدای والامقام هستند و ارادت خود را با حضورشان نشان دادند.

وی خاطرنشان ساخت: در این اجتماعات پرشور حتی بانوان بدحجاب هم از عمق وجود بر سر و صورت خود می زدند که رئیس جمهوری مردمی را از دست داده اند؛ مردم میان خادم ملت و دیگران تفاوت قائل هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان ابراز داشت: اگر قرار است در دنیا مانا و ماندگار بوده، در دل ها جایگاه پیدا کرده و قلب ها را تصاحب کنیم، افزون بر علم و عمل باید در متن و بطن جامعه، کنار و همراه مردم باشیم و به آنان خدمت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha