دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور اعلام کرد: با توجه به شرایط جدید و فضای انتخابات، ان شاءالله تا آخر خرداد سایت پذیرش حوزه در دسترس علاقمندان می باشد و داوطلبان می توانند اقدام به ثبت نام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد در گفتگو با رسانه ملی و خبرگزاری حوزه با اشاره به فرایند پذیرش حوزه های علمیه و آخرین مهلت نام نویسیی داوطلبان، گفت: از ماه مبارک رمضان تا آخر اردیبهشت زمان پذیرش رسمی بود و طبق روال همه ساله یک دور تکمیلی و امتدادی هم اعلام می شد حدود دو هفته، بنابراین از چند روز قبل تصمیم گرفته شد که پذیرش تا ۱۸ خرداد ادامه داشته باشد، منتها با توجه به شرایط جدید و فضای انتخابات، ان شاءالله تا آخر خرداد سایت پذیرش حوزه به نشانی paziresh.ismc.ir در دسترس علاقمندان می باشد و داوطلبان تحصیل در حوزه برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ می توانند اقدام به ثبت نام کنند.

ظرفیت پذیرش حدود ۵ هزار طلبه جدید

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که داوطلبان دارای مدارک تحصیلی پایه هشتم، دیپلم و دانشگاهی می توانند اقدام به ثبت نام کنند، ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه را حدود ۵ هزار نفر اعلام کرد.

وی به دوره های آموزشی در حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: در حوزه علمیه دو دوره تحصیلی "سفیران هدایت" و یا به تعبیری کوتاه مدت با رویکرد تبلیغی و "برنامه درسی عادی و جاری حوزه های علمیه" یا بلندمدت ارائه می شود.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد، برنامه های درسی دوره "سفیران هدایت" با رویکرد مهارتی به تبلیغ ارائه می شود و جنبه اجتماعی و مواجه شدن طلبه با مخاطبان مختلف بیشتر دیده شده است.

براساس اعلام معاون آموزش حوزه های علمیه پذیرش داوطلبان تحصیل در دوره سفیران هدایت با مدرک دیپلم انجام می شود و با شرایطی، امکان انتقال طلاب سفیران به برنامه جاری حوزه های علمیه یا همان دوره بلند مدت وجود دارد.

برگزاری آزمون در ۵۰ مرکز سراسر کشور / چه کسانی از آزمون معاف هستند؟

وی ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه را حدود ۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: آزمون ورودی تیرماه در ۵۰ مرکز آزمون سراسر کشور برگزار می شود. البته داوطلبان حافظ کل قرآن و نهج البلاغه و برگزیدگان مسابقات علمی کشور از آزمون معاف هستند.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور درباره ثبت نام رشته ها و مراکز تخصصی حوزه هم اعلام کرد که تمدید اعلام شده تا آخر خرداد شامل ثبت نام داوطلبان رشته ها و مراکز تخصصی هم می شود.

راه های ارتباطی:

داوطلبان عزیز می‌توانند برای کسب اطلاعات از شرایط و مراحل پذیرش و یا ثبت‌نام به پایگاه سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه به آدرس paziresh.ismc.ir مراجعه کنند. همچنین برای دریافت پاسخ سؤالات و یا راهنمایی و مشاوره به مدیریت های استانی حوزه و مدارس علمیه سراسر کشور مراجعه کنند.

آدرس و شماره تماس مدیریت های استانی و مدارس علمیه در پایگاه سنجش و پذیرش حوزه بارگذاری شده است.

نشانی پایگاه سنجش و پذیرش حوزه های علمیه:

paziresh.ismc.ir

کانال اطلاع رسانی سنجش و پذیرش حوزه های علمیه در ایتا:

eitaa.com/pazireshhowzeh

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha