چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حج

حوزه/ چتری گفت: همه زائران استان سمنان در سلامت کامل و در وضعیت بسیار مطلوبی در مکه مکرمه و مدینه منوره به سرمی برند و طبق برنامه، اعزام تمام کاروان های استان در حال انجام است و مشکلی از این بابت خوشبختانه دیده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، قدرت الله چتری، مدیرکل حج و زیارت استان سمنان، در ارتباط مجازی با خبرنگاران استان سمنان اظهار داشت: همه زائران استان سمنان در سلامت کامل و در وضعیت بسیار مطلوبی در مکه مکرمه و مدینه منوره به سرمی برند و طبق برنامه، اعزام تمام کاروان های استان در حال انجام است و مشکلی از این بابت خوشبختانه دیده نمی شود.
 
وی با بیان اینکه همه زائران استان سمنان در وضعیت خوبی به سر برده و اعمال حج خود را انجام می دهند، افزود: زائران استان بعد از پنج روز در مدینه منوره و زیارت مرقد مطهر رسول الله(ص) و ائمه بقیع، راهی مکه مکرمه و سرزمین وحی شده اند و همه مقدمات برای حضور زائران در مدینه و سرزمین وحی آماده و خادمان چشم انتظار حضور دیگر کاروان ها هم هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان تصریح کرد: همه اقدامات طبق برنامه ریزی برای زائران در دستور کار قرار دارد و مدیران و خادمان کاروان های زیارتی همچنین تمام تلاش خود را صورت داده تا برنامه های اسکان، اطعام، برنامه های زیارتی و فرهنگی کاروان ها مورد رضایت زائران واقع شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی سازمان حج و زیارت زائران بعد از محرم شدن در مسجد شجره با قطار برقی عازم مکه مکرمه می شوند و این در وقت زائران هم صرفه جویی خوبی می کند.

چتری گفت: همچنین به مناسبت شهادت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و خادمان ملت در حادثه سقوط بالگرد، مراسم معنوی خوبی با حضور زائران استان سمنان در مکه مکرمه و مدینه منوره و با حضور مسئولان کشوری برگزار شده است. از دیگر شهرهای زیارتی همچون عتبات عالیات هم خبر می رسد که زائران استان مراسم خوبی را در بین الحرمین برای شهیدان خدمت برگزار کرده اند. همچنین مراسم بسیار خوبی با حضور زائران استان سمنان در بین الحرمین برای گرامی داشت یاد شهید رئیسی، شهید امیر عبداللهیان، شهید آل هاشم و دیگر شهدای خدمت، برگزار شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: توزیع یک هزار بسته فرهنگی و اطعام بین زائران و مجاوران حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در زمره بخش‌های این مراسم معنوی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha