دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: دغدغه نمایندگان طلاب و فضلای حوزه این است که چراغ شهید رئیسی خاموش نشده و ریل‌گذاری ایشان تغییر نکند؛ ملاک و معیار ما ولایت است و مطابق شاخص های رهبری حرکت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید و همراهانش، به آیه ۲۳ سوره احزاب اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه می فرماید: «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا / از میان مؤمنان مردانی‏ اند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند برخی از آنان به شهادت رسیدند و برخی از آنها در [همین] انتظارند و [هرگز عقیده خود را] تبدیل نکردند».

وی ابراز داشت: جامعه هنوز در شوک حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور مردمی ایران است و اگر صلابت رهبر معظم انقلاب و هدایت باطنی حضرت ولی عصر (عج) نسبت به این کشور نبود، وضعیت کشور مشخص نبود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: مطابق با تمشیت و تدبیر الهی که می فرماید: «مَا نَنْسَخْ مِنْ آیَةٍ أَوْ نُنْسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِنْهَا أَوْ مِثْلِهَا أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ»، ان شاءالله خداوند متعال این پرچم را به دست شخصیتی مدیر، مردمی، مخلص، و ... خواهد سپرد.

نماینده طلاب همدان بیان داشت: رئیس جمهور شهید، شخصیتی ولایتمدار بود و در آخرین دیداری که با طلاب و فضلا در فیضیه داشتند، بیان کردند: تمام تلاش دولت این است که تبسم بر چهره مقام معظم رهبری را ببیند و ما چنین شخصیتی را از دست دادیم.

در انتخابات ریاست جمهوری مطابق معیارهای رهبر انقلاب حرکت خواهیم کرد

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر اظهار داشت: امروز وظیفه ما نسبت به مسئله انتخابات ریاست جمهوری بسیار سنگین است و یک عده نقاب زده، خیز برداشته و به دنبال آن هستند که با جریان فکری خود وارد عرصه انتخابات شده و صحنه را در دست بگیرند.

وی ابراز داشت: ما رئیس جمهوری را از دست دادیم که ۶۰ هیئت بلندمرتبه پس از شهادت ایشان، وارد ایران شده و به نحوی عمل کرد که اخلاص او سبب شد سم پاشی ها علیه او اثرگذار نباشد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه خاطرنشان ساخت: مجالس بزرگداشت ایشان باید ستاد انتخابات برای شخصی باشد که مطابق با معیارهای رهبر معظم انقلاب شایسته ریاست جمهوری باشد.

نماینده طلاب همدان بیان داشت: دغدغه نمایندگان طلاب و فضلا این است که چراغ شهید رئیسی خاموش نشده و ریل‌گذاری ایشان تغییر نکند؛ ملاک و معیار ما ولایت است و مطابق شاخص های رهبری حرکت می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان با اشاره به شاخصه های انتخاب اصلح از نظر رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: قوی، کارآمد، دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل، خستگی ناپذیر، دارای همت زیاد، حاضر در میان مردم، دانا به نیازهای جامعه، بصیر، هوشمند، باتدبیر، با برنامه، اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی عدالتی، حرکت در جهت آرمان ها و پیشرفت کشور، دوری از منفعت های شخصی و حزبی، پایبند به اقتصاد مقاومتی، عدم نگاه به بیرون مرزها، استفاده از شیوه تبلیغات صحیح، پرهیز از بدعهدی های انتخاباتی، پایبندی به مبانی انقلاب و اسلام، صمیمی بودن با مردم، استکبارستیزبودن، مؤمن، دوری از اشرافی گری، پاکدامنی و ... شاخصه های انتخاب اصلح از نظر رهبر معظم انقلاب است.

در انتخابات ریاست جمهوری مطابق معیارهای رهبر انقلاب حرکت خواهیم کرد

در این جلسه، نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز به بیان نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود پیرامون مسئله انتخابات ریاست جمهوری پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha