چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
خدیجه کبری اصفهان

حوزه/ نشست فرهنگی پژوهشی با عنوان «انتخابات زودهنگام، چالش ها و فرصت ها»، در مدرسه علمیه خدیجه کبری سلام الله علیها اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، شهرام صفاری، کارشناس مسائل سیاسی در نشست فرهنگی پژوهشی «انتخابات زودهنگام، چالش‌ها و فرصت‌ها»، با اشاره به شهادت شهدای اخیر، به نیت حواریون برای درخواست مائده آسمانی اشاره کرد و گفت: آنها مائده را شیء انگاری کردند و گفتند: آیا خدای حضرت عیسی می‌تواند مائده آسمانی بفرستد؟ که باعث شد ابتدا به خود حضرت عیسی(ع) و بعد به خود خدا تردید کنند.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد جامعه را بنی‌اسرائیلی کند، گفت: شهید رئیسی از خود گذشت تا نفی شیء کند.و به خیر رسید و اصلی‌ترین شیء خود انسان است که مبدأ خیر و شر است.

صفاری با اشاره به ویژگی‌های شهید رئیسی، گفت: ایشان سه عنصر محبوبیت، مظلومیت و مبغوضیت داشت و این در حالی است که اوج محبوبیت در اوج مغضوبیت به دست می‌آید و اوج مغضوبیت در اوج از خودگذشتگی (مظلومیت) به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی در برابر گفته‌ها صبر کرد و تسلیم حکم خدا و حکم رهبر شد و رضایت مردم و رضوان الهی را یک جا کسب کرد، گفت: در این مصیبت علت‌ها، عبرت‌ها، حیرت‌ها و حکمت‌ها نهفته است و ما نباید در این مصیبت، اول سراغ علت برویم، باید به راز شهادت توجه کنیم که مانند نامه‌ای است که خدا فرستاده... ما گفتیم اللهم الاّ لا نعلمُ... که این شاهد قولی است و بدنی هم به اذن خدا قدم برداشتیم (تشییع باشکوه). و اکنون برای انتخابات وقت عمل است و قول، قدم و عمل را باید ضمیمه هم کنیم."

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه دولت شهید رئیسی ولایت‌مدار محض، خادم محض مردم و دشمن‌ستیز محض بود و این‌ها مؤلفه‌های محبوبیت است، گفت: اکنون سفره آماده شده، توسط دولت شهید رئیسی فراهم شده است. با انتخاب درست و جهاد تبیین باید وارد عمل شویم. شاخص اصلی انتخابات ولایت است.

در این نشست، حاضران به بحث و گفتگو پیرامون موضوع انتخابات زودهنگام، چالش‌ها و فرصت‌های آن پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha