دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
انتخابات

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

رئیس جمهور شهید ورق منطقه را برگرداند

عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر پیشین عراق با بیان اینکه آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور شهید ایران همان‌طور که بر منافع ایران تاکید داشت، به فکر منافع عراق نیز بود و بر گسترش روابط دو کشور تاکید ویژه‌ای داشت، گفت «شهید امیرعبداللهیان را نیز من از مدت‌ها قبل می‌شناختم و ایشان از دوستان قدیمی من بودند».او که برای شرکت در مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» به ایران سفر کرده است، روز یکشنبه و در گفت‌گو با شبکه خبر، با بیان اینکه روابط ۲ کشور ایران و عراق و تاریخ مشترک ۲ کشور دارای قدمت طولانی است، افزود: آینده ایران و عراق نیز به نوعی در هم تنیده است.نخست‌وزیر پیشین عراق با بیان اینکه «شهید رئیسی عصاره انقلاب اسلامی و بیانگر اخلاق و فرهنگ و اخلاص انقلاب اسلامی در ایران بود»، گفت پیش از این بی سابقه بود که این حجم از مراسم عزاداری در عراق برای شخصیتی‌هایی برگزار شود که عراقی نیستند و برگزاری این حجم از عزاداری در عراق برای شهید رئیسی بیانگر روابط دوستانه ۲ کشور است.

منبع:ایسنا

کلمبیا به اسرائیل پشت کرد

لوئیس موریلو وزیر امور خارجه کلمبیا، گفت که کشورش تحت هدایت کوستاوو پیترو رئیس جمهوری این کشور، به دلیل عدم رعایت قوانین بشردوستانه بین المللی، روابط خود را با اسرائیل قطع کرده است. او در مصاحبه با الجزیره مباشر افزود؛ کشورش به اجرای تصمیم رئیس جمهور این کشور برای افتتاح سفارت کلمبیا در رام الله ادامه می‌دهد. لوئیس موریلو وزیرامور خارجه کلمبیا گفت رئیس جمهور پیترو از ابتدا مواضع روشنی داشت و آن چه را که در غزه اتفاق افتاد، به شدت محکوم کرد. ما مدتی است که خواستار تلاش برای آزادی اسرا و همچنین آتش‌بس هستیم. نسل‌کشی کنونی غیرقابل تحمل است. ما به محکوم کردن نسل کشی فلسطینی‌ها و درخواست آتش بس ادامه خواهیم داد. رئیس جمهوری پیترو خواستار برگزاری مجمع یا کنفرانسی بین المللی برای دستیابی به صلح است.

منبع:شبکه خبر

ماراتن انتخابات آغاز شد

وزیر کشور روز یکشنبه در نامه‌ای خطاب به استانداران و فرمانداران سراسر کشور دستور شروع انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.متن نامه احمد وحیدی وزیر کشور به این شرح است:

بسمه تعالی

استانداران محترم سراسر کشور

فرمانداران محترم سراسر کشور

با سلام و احترام.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرانقدر ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، دستور شروع انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری صادر می‌شود.ضروری است ضمن صدور دستور تشکیل ستاد انتخابات استان توسط استانداران محترم، فرمانداران سراسر کشور نیز نسبت به تشکیل هیئت‌های اجرایی از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۳/۶ حداکثر در مدت سه روز و انجام سایر برنامه‌های انتخابات مذکور در مرکز شهرستان و بخش‌های تابعه، طبق برنامه زمان‌بندی ابلاغی و در مهلت‌های قانونی مقرر اقدام کرده و وصول این بخشنامه را به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایند.

منبع: خبرنگاران جوان

ایتالیا برزیل را متوقف کرد

از سری رقابت‌های هفته اول لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ والیبال، تیم‌های ملی والیبال برزیل و ایتالیا در شهر ریودوژانیرو به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تیم ملی والیبال ایتالیا با نتیجه سه بر دو حریف قدرتمند خود را در خانه‌اش شکست دهد.تیم ملی والیبال برزیل ست اول و سوم را با نتایج ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۲ برد و تیم‌ملی والیبال ایتالیا نیز توانست ست دوم و ست چهارم را با پیروزی ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۱۷ پشت سر بگذارد.ست پنجم این دیدار جذاب نیز با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ به سود سفید پوشان تیم‌ملی والیبال ایتالیا به پایان رسید.ایتالیا با این پیروزی و کسب ۴ برد پیاپی همراه با اسلوونی در صدر جدول قرار گرفت و برزیلی‌ها با دو پیروزی و دو شکست در رتبه هشتم قرار گرفتند.

منبع:ایسنا

روسیه هشدار جنگ جهانی داد

دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه در واکنش به اظهارات یک مقام لهستانی مبنی بر حمله آمریکا به مسکو در صورت حمله هسته‌ای روسیه به اوکراین، گفت چنین اقدامی به معنای آغاز یک جنگ جهانی خواهد بود.«رادوسواف شیکورسکی» وزیر خارجه لهستان پیش‌تر در گفت‌وگویی با روزنامه گاردین با اشاره به وعده‌های پیشین آمریکا گفت اگر روسیه در اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده کند، حتی اگر این حمله تلفاتی نداشته باشد، باز هم ایالات متحده به مواضع این کشور حمله خواهد کرد.

منبع:ایسنا

استرالیا اولین انجماد انسانی را انجام داد

شرکت «ساوثرن کرایونیکس»، جسد یک مرد اهل سیدنی را پس از مرگ به صورت سرمازیستی منجمد کرد تا شاید در آینده بتواند به زندگی بازگردد.یک مرد استرالیایی به اولین شخص در نیم‌کره جنوبی تبدیل شد که پس از مرگ به صورت سرمازیستی منجمد می‌شود.به نقل از نیوز، «فیلیپ رودس»(Phillip Rhoades) مالک شرکت «ساوثرن کرایونیکس»(Southern Cryonics) اعلام کرد که کارکنان شرکت با موفقیت اولین مشتری خود را منجمد کردند؛ به این امید که در آینده بتواند به زندگی بازگردد.

منبع:ایسنا

الوصل قهرمان امارات شد

در حساس ترین بازی هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ امارات دو تیم الوصل و الاهلی به مصاف هم رفتند.این بازی که تقابل تیم های اول و دوم جدول رده‌بندی بود با پیروزی قاطع الوصل صدرنشین به پایان رسید.الوصل با پیروزی که در این بازی به دست آورد یک هفته قبل از پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کرد این در حالی است که الاهلی مدافع عنوان قهرمانی هم نایب قهرمانی خود را قطعی کرد.

منبع:ایسنا

تل آویو رگبار موشکی شد

در نمایشی از مقاومت فلسطین در بیش از هفت ماه تجاوز به غزه، جنبش حماس با رگبار موشکی اسرائیل را هدف قرار داد.به گزارش آسوشیتدپرس، این حمله موشکی که آژیرها را در ۳۰ منطقه در سرزمین‌های اشغالی به صدا درآورد، اولین حمله از این نوع از ماه ژانویه است. شاخه نظامی حماس (گردان‌های عزالدین قسام) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته اما هنوز جزئیاتی از تلفات و خسارات این حمله منتشر نشده است. در همین حال ارتش اشغالگر اذعان کرد که هشت پرتابه از سمت شهر رفح در جنوب غزه به اسرائیل وارد شده است.

منبع: خبرنگاران جوان


بارش‌های بهاری ماندگار شد

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب تا پایان هفته در بسیاری از استان‌های کشور به ویژه نواحی شمال و شمال غرب کشور ادامه خواهد داشت.صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امشب در نواحی شمال و شمال شرق و غرب کشور شاهد بارش باران هستیم گفت: در استان‌های گیلان، مازندران، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، نقاطی از استان‌های اردبیل، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، سمنان، شمال استان‌های اصفهان و یزد، جنوب استان ایلام و ارتفاعات استان‌های خوزستان و چهار محال و بختیاری در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گرد و خاک و در برخی نقاط نیز تگرگ پیش بینی می‌شود.وی ادامه‌داد: از فردا بارش‌های پراکنده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان‌های واقع در شمال غرب کشور و ارتفاعات مرکزی البرز پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها تا پنج‌شنبه ادامه‌دار خواهد بود.وی توضیح داد: تا پایان هفته افزایش دما در نوار شمالی کشور به‌ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرنگاران جوان

غزه در بدترین وضعیت خود قرار گرفت

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه در سخنانی هشدار داد که کمبود غذا در باریکه غزه در بدترین وضعیت خود قرار داشته حال آنکه عملیات اسرائیل همچنان ادامه دارد.وی اضافه کرد: «گذرگاه‌های زمینی غزه بسته بود و با وجود حکم دادگاه کیفری بین‌المللی، هیچ گذرگاهی برای ورود کمک‌های انسانی به غزه وجود ندارد».بورل تاکید کرد: «دستور دادگاه کیفری بین‌المللی به اسرائیل برای ورود کمک‌ها به غزه، دستوری است که باید اجرا شود».

منبع: خبرنگاران جوان

حریفان ایران مشخص شدند

قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ در شهر سمرقند ازبکستان برگزار شد و تیم ملی فوتسال کشورمان حریفان خود در این مسابقات را شناخت.گروه بندی این مسابقات بدین شرح است:

گروه A: ازبکستان – هلند – پاراگوئه – کاستاریکا

گروه B: برزیل – کوبا – کرواسی – تایلند

گروه C: آرژانتین – اوکراین – افغانستان – آنگولا

گروه D: اسپانیا – قزاقستان – نیوزیلند – لیبی

گروه E: پرتغال – پاناما – تاجیکستان – مراکش

گروه F: ایران – ونزوئلا – گواتمالا – فرانسه

جام جهانی فوتسال از ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور) تا ۶ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۵ مهر) به میزبانی شهرهای تاشکند، اندیجان و بخارا ازبکستان برگزار می‌شود و ۲۴ تیم در آن حضور خواهند داشت.

منبع: خبرنگاران جوان

سایه کعبه محو شد

انجمن نجوم جده اعلام کرد آسمان مکه در روز دوشنبه ۱۹ ذی القعده ۱۴۴۵ مصادف با اذان ظهر خورشید عمود بر کعبه را خواهد دید. این اولین تابش عمود خورشید بر کعبه در سال ۲۰۲۴ است.براساس گزارش عربین بزنس، مهندس ماجد آل زاهره، رئیس انجمن نجوم در جده اعلام کرد: خورشید در لحظه عمود شدن در حداکثر ارتفاع تقریباً ۹۰ درجه قرار می‌گیرد و سایه کعبه به طور کامل ناپدید می‌شود و سایه‌های تمام اجسام در مکه و سایه نصف النهار صفر می‌شود.پدیده عمود شدن خورشید بر کعبه در پی موقعیت کعبه که میان خط استوا و مدار سرطان قرار دارد، رخ می‌دهد. مناطقی که در عرض‌های جغرافیایی کمتر از ۲۳.۵ درجه شمالی و جنوبی قرار دارند، همگی دو بار طی سال شاهد این پدیده هستند.

منبع: خبرنگاران جوان

شمش معاف از مالیات شد

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: واردات شمش طلا تا اطلاع ثانوی معاف از مالیات شد.طبق بخشنامه جدید گمرک، واردات شمش طلا تا اطلاع ثانوی مشمول مالیات علی الحساب موضوع قانون مالیات‌های مستقیم نمی‌شود.همچنین واردات انواع شمش طلا همچنان از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

منبع:ایرنا

حزب الله چند شهید تقدیم مقاومت کرد

پهپاد رژیم صهیونیستی یک موتور سیکلت را در «عیتا الشعب» واقع در جنوب لبنان هدف قرار داد که در نتیجه آن ۲ نفر شهید و چند نفر دیگر زخمی شدند.روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» مدعی شد که در این حمله یک فرمانده میدانی جنبش حزب‌الله به شهادت رسید.از سوی دیگر حزب‌الله لبنان در پاسخ به این حمله، محل استقرار نظامیان صهیونیست در اطراف پایگاه «جل العلام» را با موشک هدف قرار داد.

منبع:ایرنا

رمال به بنگلادش رسید

مقامات بنگلادشی اعلام کردند که همزمان با نزدیک شدن طوفان بزرگ موسوم به رمال, بیش از ۸۰۰ هزار نفر از مناطق آسیب پذیر ساحلی این کشور تخلیه شده اند.پیشبینی ها حاکی از ورود این طوفان به سواحل بنگلادش در نیمه‌ شب یکشنبه همراه با امواج بلند و بارندگی‌های شدید در مناطق ساحلی ، ساتخیرا و کاکس بازار است.اداره هواشناسی بنگلادش هشدار سطح ۱۰ را برای منطقه ساحلی جنوب این کشور صادر کرده است.محیب الرحمان، وزیر مدیریت بلایای طبیعی و امداد در یک نشست خبری گفت که بیش از هشتصد هزار نفر به اردوگاه ها و سایر مکان‌های امن‌ منتقل شده اند.

منبع: ایرنا

طوفان ۱۱ کشته روی دست آمریکا گذاشت

گزارش منابع رسمی آمریکا نشان می دهد که بر اثر طوفان قدرتمندی که بخش‌هایی از تگزاس، اوکلاهما و آرکانزاس را درنوردید، دست‌کم ۱۱ نفر کشته و تعداد زیادی مجروح و ساختمان‌ ها تخریب شدند.به گفته ری ساپینگتون، کلانتر شهرستان کوک، نیروهای امدادی روز یکشنبه در حال جمع آوری آوارهای طوفان در محله ای در شمال دالاس بودند و در این منطقه کشته شدن پنج نفر را تایید کردند.وی تاکید کرد که تعداد تلفات افراد افزایش خواهد یافت‌.

منبع:ایرنا

اسرائیل عملیات استشهادی در الخلیل را تایید کرد

منابع صهیونیستی از اجرای عملیات استشهادی در تقاطع بیت عینون واقع در شمال شرقی الخلیل در کرانه باختری خبر دادند.رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که یک جوان فلسطینی در شمال شرقی الخلیل قصد داشت با سلاح سرد به سمت یک گروه از نظامیان این رژیم حمله کند.بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست به سمت این جوان تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند و منابع صهیونیستی مدعی شدند که آسیبی به هیچ یک از نظامیان نرسیده است.

منبع:ایرنا

آزادکاران ۵ مدال رنگین گرفتند

در مسابقات بین المللی کشتی آزاد جوانان جام نوگزار اسخیرلی کشور گرجستان، ابوالفضل رحمانی و امیررضا دلیری در اوزان ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم به نشان طلا دست پیدا کردند، علی کرم پور در وزن ۷۰ کیلوگرم صاحب نشان نقره شد و یاسین طیبی در وزن ۶۱ کیلوگرم به نشان برنز رسید.

منبع:شبکه خبر

ریاض برای دمشق سفیر تعیین کرد

خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد فیصل بن سعود المجفل به عنوان سفیر عربستان سعودی در جمهوری عربی سوریه تعیین شد.وی از ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود و شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد به خاطر انتصاب وی به عنوان سفیر عربستان سعودی در جمهوری عربی سوریه تشکر و قدردانی کرد.این نخستین سفیری است که عربستان سعودی در دمشق از زمان قطع روابط پس از آغاز جنگ علیه سوریه، تعیین می‌کند.

منبع:شبکه خبر

طوفان فیلیپین را درنوردید

طوفان شدیدی یکشنبه پرجمعیت‌ترین جزیره فیلیپین را درنوردید؛ باران شدیدی بارید و سیل عظیمی را نیز با خود به همراه آورد.در جریان این طوفان بیش از ۸ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.سازمان هواشناسی استان کزون فیلیپین در این باره اعلام کرد که در پی وقوع طوفان شدید گرمسیری «اوینیار» (Ewiniar) که در این کشور «آغون» (Aghon) نامیده می‌شود، در بخش هایی از این استان بیش از ۲۰۰ میلی متر بارش در ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز (به وقت محلی) ثبت شده است.بر این اساس، ارقام منتشر شده در صفحه فیس بوک دولت محلی نشان می‌دهد که بیش از ۶ هزار نفر در این استان مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

منبع:مهر

اکباتان سرریز شد

رضا اخلاص مند با بیان اینکه سد اکباتان در آستانه سرریز است، گفت: در حال حاضر سد اکباتان با حجم ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب ذخیره به زودی سرریز خواهد کرد.وی با بیان اینکه سد اکباتان به عنوان یک ذخیره استراتژیک تأمین آب شرب برای شهر همدان می‌باشد گفت: اگر همچون گذشته از منبع ذخیره سد اکباتان جهت مصارف شرب شهر در فصول غیر زراعی که رودخانه‌های عباس آباد، دره مرادبیگ و خاکو آب کافی برای طرح اختلاط آب دارند، استفاده می‌شد قطعاً امروز حتی نیمی از سد پر نشده بود.اخلاص مند تاکید کرد: بارندگی‌های خوب سال جاری، مدیریت منابع و مصارف و کنترل در رودخانه‌های بالا دست سد اکباتان علت اصلی ذخیره خوب در سد اکباتان است.

منبع:مهر

فتا صفحات شرط بندی را بست

رئیس پلیس فتای پایتخت اظهار کرد: به‌دنبال دریافت گزارشاتی مبنی بر دعوت کاربران به سایت‌های قمار و شرط‌بندی توسط چند صفحه اینستاگرامی با بیش از یک میلیون نفر دنبال‌کننده، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از بررسی گزارشات ارسالی کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و متوجه شدند بیش از 10 صفحه اینستاگرامی که در مجموع بیش از یک میلیون نفر دنبال‌کننده دارند برخی از کاربران فضای مجازی را با تبلیغات فریبنده به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی هدایت و به‌ازای این کار مبالغ زیادی دریافت می‌کنند.وی افزود: افسران سایبری پلیس فتای پایتخت پس از تحلیل مستندات جمع‌آوری‌شده و بررسی‌های اطلاعاتی و تخصصی، موفق شدند 7 نفر از افراد اصلی این شبکه کلاهبرداری را شناسایی و پس از تشریفات قضایی، آن مجرمین را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.سرهنگ معظمی گودرزی بیان کرد: مجرمین پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه اقدام مجرمانه‌ای را رد کردند، اما پس از مشاهده ادله جمع‌آوری‌شده توسط پلیس، ضمن پذیرش بزه انتسابی انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را منفعت مالی عنوان کردند.

منبع:تسنیم

قطار خوی از ریل خارج شد

قطار باری در خوی استان آذربایجان غربی ساعت 6 از ریل خارج شد.حمید محبوبی، مدیرعامل هلال احمر استان آدربایجان غربی، اظهار داشت: به دنبال خروج قطار از ریل امدادگران جمعیت هلال‌احمر خوی برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند. وی گفت: 3 تیم امداد و نجات و یک تیم امداد کوهستان از نجاتگران هلال احمر خوی به محل حادثه اعزام شده‌اند.مدیرعامل هلال احمر استان آدربایجان غربی، بیان کرد: محل حادثه روستای «کفچرین» نرسیده به مرز رازی گزارش شده است.

منبع:تسنیم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha