دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: بر ما واجب است، در راه خدا و اسلام جهاد کنیم؛ هر چند که چگونگی آن به نسبت افراد، متغیر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران، در سلسله نشست‌های اخلاقی در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) ساری، با اشاره به اینکه جهاد تبیین برای مبارزه با جهل و آگاهی بخشی لازم و ضروری است، اظهار کرد: وقتی جهاد با کلمه «فی سبیل‌الله؛ در راه خدا» همراه باشد، مفهوم ویژه‌ای دارد و هر گونه فعالیت و مبارزه سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی، با جان، مال، زبان، قلم و فکر را شامل می‌شود.

وی با اشاره به روایت پیامبر صلی الله علیه و آله که فرمودند «همانا مؤمن، با شمشیر و زبان خود جهاد می‌کند»، افزود: گاهی شخص با شمشیر توانایی رزم دارد و گاهی با زبانش توانایی گفتار و جهاد تبیین، تعلیم و تبلیغ دارد.

نماینده ولی‌فقیه ادامه داد: امروز دنیا، دنیای قلم، زبان، رسانه و تبلیغات است‌؛ امپراطوری رسانه غرب، امپراطوری تبلیغات غرب یک دجال شده که همه دنیا را در یک چاه عمیق از جهل و جهالت فرو می‌برد.

وی در ادامه اذعان کرد: بر ما واجب است، با ابزار مال، جان، دست، زبان و قلم بجنگیم، در واقع هر کس با هر چه که توانایی دارد به مبارزه بپردازد.

وی افزود: گاهی ممکن است یک ابزار در جنگ سخت نظامی کارایی نداشته باشد و بالعکس در جنگ فرهنگی و نرم کاربرد داشته باشد، مانند قلم؛ که با یک جمله می‌تواند دنیا را به هم بریزد، افکار عمومی را بسیج کند و یا انسان‌های بی‌شماری را هدایت و یا گمراه کند؛ جهاد تبیین برای این است که جهل و ناآگاهی را برطرف کند و آگاهی ببخشد، همانا به فرموده رسول خدا «صلی الله علیه و آله»، هیچ فقری بدتر از نادانی و جهالت نیست.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha