دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
تصاویر / جلسه ستاد اقامه نماز استان قزوین برگزار شد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: با توجه به ویژگی‌ها و آثار مطلوبی که نماز می‌تواند در زندگی انسان‌ها داشته باشد، ترویج این فریضه دینی در جامعه  تبلیغ تمام خوبی‌ها محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، در جلسه ستاد اقامه نماز استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: از میان اقشار مردمی و چهره‌های شناخته شده در جمهوری اسلامی ایران که در موضوع نماز به صورت جدی تحقیقات و فعالیت‌های علمی داشته است، حجت‌الاسلام قرائتی که رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز هست دارای سابقه و توان بی‌نظیر در فعالیت‌های این حوزه به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: روحانیون و طلاب علوم دینی می‌توانند با بهره‌مندی از آثار و کتب منتشر شده و سخنرانی‌های این عالم ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه و سوق دادن عموم مردم به سوی این فریضه دینی تلاش کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به آیه ۱۱۰ سوره مبارکه بقره که خدای متعال فرمودند که «وَأَقِیمُوا الصَّلَاهَ وَآتُوا الزَّکَاهَ ۚ وَ مَا تُقَدِّمُوا لِأَنْفُسِکُمْ مِنْ خَیْرٍ تَجِدُوهُ عِنْدَ اللَّهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ»، بیان کرد: خدای قادر و متعال فرمودند که نماز به پا دارید و زکات بدهید و بدانید که هر چه از اطاعت حق و کار نیکو برای خود پیش می‌فرستید آن را در نزد خدا خواهید یافت، که محققا خداوند به هر کار شما بیناست.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: مسئولان نظام اسلامی در راستای احیای فرهنگ نماز وظیفه سنگینی دارند و طبق فرموده امام خمینی(ره) مدیران نظام اسلامی باید در صف اول نمازهای جمعه و جماعات باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما از مساجد سرچشمه گرفته و از مساجد استمرار یافته و باید جلوی آفت آسیب‌های اجتماعی و ولنگاری فرهنگی ایستادگی کرد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: نماز زاینده رودی است که تمام خوبی ها را در خودش جای داده است و هر کسی تمام خوبی و نیکی ها را بخواهد باید نماز بخواند.

وی بیان کرد: با توجه به ویژگی‌ها و آثار مطلوبی که نماز می‌تواند در زندگی انسان‌ها داشته باشد، ترویج این فریضه دینی در جامعه تبلیغ تمام خوبی‌ها محسوب می‌شود.

ترویج نماز در جامعه، تبلیغ تمام خوبی‌ها محسوب می‌شود

ترویج نماز در جامعه، تبلیغ تمام خوبی‌ها محسوب می‌شود

ترویج نماز در جامعه، تبلیغ تمام خوبی‌ها محسوب می‌شود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha