چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین گلباران مزار سیدشریف آذربایجان شهید آل هاشم،‌تبیین مکتب خدمت را رسالت اهالی رسانه و فرهنگ عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امروز در جمع اهالی رسانه و فرهنگ و هنر که برای تجدید بیعت با آرمانهای امام جمعه شهید آذربایجان‌ بر سر مزار ایشان گرد هم آمده بودند، اظهار داشت: اصحاب رسانه به عنوان سرمایه‌های معنوی جامعه، اهتمام جدی برای تبیین ابعاد شخصیتی این بزرگمرد تاریخ آذربایجان و همچنین شیوه و مکتب خدمت وی داشته باشند تا این رسم نیکو به نسل‌های آینده نیز منتقل شود.

وی اهالی رسانه و فرهنگ را پیشران‌های جامعه و تبیین‌گران فرهنگ و مکتب خدمت عنوان کرد.

بلاغی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: براساس نص صریح قرآن کریم، ‌کسانی که اهل ایمان و عمل صالح باشند، ‌خداوند محبت آنان را در قلب مردم می‌نهد و شهدای خدمت علی‌الخصوص آیت‌الله شهید آل هاشم و شهید دکتر رحمتی این دو شاخصه را داشتند و اینگونه محبتشان در قلب تک تک مردم ایران و آذربایجان جای گرفت.

وی به تشییع با شکوه شهدای خدمت و همچنین امام جمعه و استاندار شهید اشاره کرد و گفت: حضور پرشور مردم آذربایجان در این آیین‌ها نشان داد که مردم با بصیرت و آگاهی در صحنه‌های مختلف حاضر هستند و خادمان خود را می شناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ضایعه‌ی شهادت رئیس جمهور مردمی، ‌وزیر امور خارجه مقتدر و همراهان ایشان را بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: داغ و حجم اندوه مردم آذربایجان به خاطر از دست دادن امام جمعه معتبر و محبوب و استاندار تلاشگر مضاعف شد و در این روزها که سالگرد هفتمین سال حضور آیت‌آلله آل هاشم در استان است جای خالی ایشان بیش از پیش جلوه می‌کند.

بلاغی گفت: برای سال ۱۴۰۳ با مدیریت شهید رحمتی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، رویدادهای بسیار بزرگی طراحی شده بود و آخرین نظارت ستادی او تقریبا یک هفته قبل از شهادت در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام گرفت که به مدت پنج ساعت، ریز به ریز مسائل را بررسی کرده و یک دستور تاریخی نیز صادر کردند که ما در حوزه منابع و امکانات فعالیت‌های فرهنگی کم و کسری نخواهیم داشت.

اهالی رسانه،‌فرهنگ و هنر در این آیین مزار امام جمعه‌ی معتبر و سید شریف آذربایجان را گلباران کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha