دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
حجت الاسلام جواد شبستری

حوزه/ حجت الاسلام المسلمین شبستری گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در جهت حفظ و تقویت بنیه های دینی تبریز و آذربایجان شرقی تلاش های زیادی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین جواد شبستری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به شخصیت مردمی حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اشاره کرد و اظهار داشت: حدود سی سال است که حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم را می شناسم و بعد از انتصابش به امامت جمعه تبریز مراودات زیادی با وی داشتم. که یک شخصیت مردمی و مخلص بودند.


وی ادامه داد: یکی از عوامل موفقیت وی در آذربایجان تواضع وی بود که در رفتارش با مردم بدون ادعا و تکلف رفتار می کرد و ارتباط صمیمی با مردم ارتباط برقرار می کردند و سهل الوصول بودن آقای آل هاشم برای مردم عامل محبوبیت وی بود.


نماینده سابق آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خانواده حاج آقا آل هاشم خصوصا والد گرامی وی به عنوان یکی از علمای تبریز به مردم داری مشهور هست و خودش سال ها در همین شهر تبریز به عنوان مسئول عقیدتی سیاسی ارتش خدمت کرد و بعدا به تهران منتقل شد و مسئول عقیدتی سیاسی ارتش کل کشور شد و بعدا به عنوان نماینده رهبر انقلاب به تبریز برگشتند و همین مشی مردم داری و تواضع در وی بود و ادامه یافت.


وی با اشاره به تلاش های شهید آل هاشم در جهت حفظ و تقویت بنیه های دینی تبریز و آذربایجان شرقی گفت: در تبریز در یک بازه زمانی ده ها مجتهد زندگی می کردند و مردم دین و ایمانشان را با آن ها تقویت می کردند و متاسفانه مثل سایر شهرها به مرور زمان کم شد و زمان آیت الله شبستری، وی درس خارج داشتند و بعد از مهاجرت به تهران این کرسی درس خارج تعطیل شد و حاج آقای آل هاشم برای پر کردن این خلاء ها از حجت الاسلام و المسلمین علی فاضلی هیدجی دعوت کرد.


حجت الاسلام المسلمین شبستری تاکید کرد: قبل از حضور شهید آل هاشم در کسوت امامت جمعه تبریز زمینه ساخت یک حوزه علمیه مجهز در تبریز فراهم شده بود و با آمدن وی این کار ادامه یافت و برخی فازهای آن نیز راه اندازی شده بود و لذا وی در جهت تقویت حوزه های علمیه تلاش می کرد.

وی در پایان گفت: یکی از اقدامات شهیدآل هاشم تلاش برای ایجاد وحدت رویه در بین مدیران استان های ترک نشین بود و اتخاذ یک رویه واحد در کل کشور مطلوب است و هر اندازه دیدگاه های مردم خصوصا روحانیت و نمایندگان رهبر انقلاب هماهنگ باشند می توانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند و در طول تاریخ آذربایجان یک مرکز ثقل برای کشور مطرح بود و اگر استان های همجوار بتوانند هماهنگ عمل کنند و موضع واحد بگیرند طبعا این می تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد خصوصا در مورد نقشی که در همسایگی جمهوری آذربایجان هستند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha