یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

حوزه/ رئیس جمهور شهید باوری عمیق به ارزش‌ها و انقلاب و نظام اسلامی داشت و صلابت و اقتدار ایران را در مجامع جهانی، منطقه‌ای و ملی با دلیل و منطق همراه می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تسلیت شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه، گفت: خبر شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی، خادم‌الرضا و خادم ملت و همچنین همراهان ایشان نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر یارانش، در آستانه میلاد حضرت ثامن الحجج امام رضا علیه‌السلام غم و غصه‌ای عیان و نهفته در دلها ایجاد و این مردم قدردان کشورمان با اندوهی فراوان از ساعات اولیه بروز سانحه تا اعلام رسمی شهادت این عزیزان، لحظات سخت و دشواری را تحمّل کردند.

استاد حوزه با اشاره به یکی از مهمترین خصلت های رئیس جمهور، ادامه داد: این باور عمومی برای ملت شریف ایران عزیز بود که رئیس جمهور شهیدشان با اخلاص و تلاش مثال‌زدنی تمام همت خود را در جهت پیشرفت و آبادانی کشور، بکار بسته تا امیدها زنده‌تر و نشاط مردم ارزنده‌تر از همیشه در میان جامعه خود را نشان دهد و در این راه مقدس خستگی نمی‌شناخت و طعنه‌ها و هجمه‌ها بر او تاثیری نداشت و اینک او و همراهانش با کوله‌بادی از خدمات شایسته و کارنامه‌ای درخشان، مهمان رب العالمین هستند. در این مجال چند ویژگی از سیدالشهدای خدمت را عرض می‌کنم:

پایبندی به عهدی که با مردم بسته بود

وی با تاکید بر پایبندی رئیس جمهور به عهدی که با مردم بسته بود، افزود: حضور در میان مردم برکاتی به همراه داشت از جمله این که مشکلات را لمس و احساس می‌کرد. شهید رئیسی برای رفع مشکلات مردم، تمام مدیران را برای رفع موانع به صف می‌کرد و لحظه‌ای آرام نبود؛ آرامش را از خود سلب نموده بود تا بتواند از مسیر درست فضای جامعه را در دوران تحریم سامان ببخشد. سفرهای ساده و مستمر استانی، جلسات و سخنرانی‌ها و گزارش عملکرد دولت در رسانه‌ها، مردم را به این باور رسانده بود که سید ابراهیم رئیسی از جنس مردم است و برای مردم است و یادآور صفا و صداقت مسئولین در دهه‌ی اول انقلاب را تداعی می‌نمود؛ سلیم‌النفس، سلیم‌القلب و سلیم‌العمل بود.

پایبندی به ارزش‌های انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با اشاره به پایبندی شهید رئیسی به ارزش‌های انقلاب و تلاش در جهت گسترش آنها بویژه در میان نسل‌ جوان، ادامه داد: رئیس جمهور شهید باوری عمیق به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی داشت، این ویژگی در او نقش بسته بود؛ صلابت و اقتدار ایران را در مجامع جهانی، منطقه‌ای و ملی با دلیل و منطق همراه می‌کرد و نظام بر آمده‌ی از اعتقادات و معارف دینی را از اعماق وجودش فریاد می‌زد و حرکت در مسیر انقلاب را عامل رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب می‌دانست که در این راه تمام وجودش را وقف کرده بود تا مقاصد انقلاب محقق گردد. فکر و عملش را همچنان با همان رغبت و همت برای پاسداری از اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی قابل درک برای همگان بود و حراست از دژ مستحکم انقلاب را در تمام برهه‌ها و سنگرهای خدمت را با تمام قدرت وظیفه خود می‌دانست.

اعتقاد راسخ به سربازی و اطاعت از ولایت فقیه

استاد حوزه با تاکید بر پایبندی و اعتقاد راسخ شهید رئیسی به سربازی و اطاعت از ولایت فقیه گفت: شهید رئیسی، سربازی مخلص برای ولی امر بود و در اجرای منویات و رهنمودهای رهبری معظم لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد و الگویی مجسم در اطاعت و حمایت نظری و عملی از ولایت فقیه بود، با تمام وجود خود را فدایی رهبری می‌دانست و این امر را در سلوک عملی و رفتاری خود به صورت درخشانی نشان داده بود؛ فهمی صحیح از بیانات و امامین انقلاب داشت و در بکار بستن آنها کوشا و فعّال بود و بدان افتخار و مباحات می‌کرد.

پایبندی به فرهنگ ایثار و مقاومت

وی پایبندی به فرهنگ ایثار و مقاومت را از دیگر خصوصیت رئیس جمهور شهید عنوان کرد و افزود: رئیس جمهور شهید، تربیت و رشد یافته فضای فرهنگ جهاد و ایثار و حامی جدی فرهنگ مقاومت در تمام عرصه‌ها بود. در ستیز با مستکبرین و معاندین چنان عمل می‌کرد که قوّت و قدرت را به مجاهدان و مبارزان انتقال می‌داد و مایه دلگرمی جبهه عظیم مقاومت و صفوف مقابله با ناهنجاری‌ها بود، خانواده معظم شهدا و ایثارگران را اجر می‌نهاد و مقام شامخ آنان را قدر می‌دانست و خضوع و خشوعی درس‌آموز در پیشگاه آنان داشت. این همه را می‌توان در ایمان و اعتقاد به خداوند منان و بشارت‌های خداوند متعال خلاصه کرد که او باوری متقن به آنها داشت.

پایبندی به افق‌های ترسیم شده برای انقلاب اسلامی توسط امامین انقلاب

استاد حوزه، پایبندی به افق‌های ترسیم شده برای انقلاب اسلامی توسط امامین انقلاب را از دیگر ویژگی های شهید حجت الاسلام والمسلمین رییسی بیان کرد و ادامه داد: برای رسیدن به مقاصد و افق مبارک و مقدس انقلاب اسلامی چنانکه در بیانات امام خمینی قدس‌سره‌الشریف و امام خامنه‌ای حفظه‌الله‌تعالی بویژه در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین گردیده، عزمش جزم بود و معتقد بود تمام این اهداف و آرمان‌ها با تلاش مجاهدانه جوانان عزیز عملی خواهد شد و تمام سعی خود را در راه رسیدن به این مقصد عالی به کار بسته بود.

3c3ozili.jpg

وی با اشاره به کلام پایانی در مورد رئیس جمهور شهید، اضافه کرد: خادمان ملت ستارگان درخشان انقلاب اسلامی هستند که شهادت مزد خدمت خالصانه آنها است و فوز و فلاح را نه تنها برای خود که برای جامعه اسلامی آرزو داشته اند و به امید و فضل الهی مسیر راست قامتان انقلاب اسلامی با عقیده و همتی مضاعف ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha