جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
لرستانی

حوزه/ مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: همه شاخصه های انقلابی گری در وجود شهید رئیسی بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام علی لرستانی، مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان شب گذشته در نشست بصیرتی و مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در جمع بسیجیان طلبه مدرسه علمیه رضویه خرم آباد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی حاصل عزم، ایمان و اراده انقلابی مردم ایران است که حول محور ولایت بسیج شد و طومار رژیم ۲۵۰۰ ساله ستمشاهی را در هم پیچید.

وی بیان داشت: این انقلاب دارای ابعاد گوناگونی همچون خداجویی، دین‌گرایی، آزادی‌خواهی، عدالت‌خواهی، کرامت انسانی، سعادت بشری و کمال طلبی بوده که توانست با تکیه‌ بر رهبری الهی و مکتب حیات‌بخش اسلام، حمایت مردمی انقلابی و باروحیه انقلابی گری چشم‌انداز و مسیر پیشرفت آینده خود را ترسیم نماید.

مسئول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در این نشست با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که فرمودند: «نگذارید این انقلاب به دست ناهلان و نامحرمان بیفتد»، خاطرنشان کرد: حفظ انقلاب اسلامی منوط به داشتن روحیه انقلابی‌گری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن است و این انقلاب اسلامی پس از پیروزی بحران‌های متعددی را پشت سر گذاشته و توانسته بر آن‌ها فائق آید.

حجت الاسلام لرستانی در مفهوم انقلابی‌گری، بیان داشت: در منظومه فکری امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، انقلابی‌گری به آن است که موضع اسلامی و انقلابی را قاطعانه، بدون رو دربایستی و مرعوب شدن در مقابل چهره‌های کاذب و مخالف حفظ کنیم و خط روشن انقلابی‌گری به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عادلانه، خردمندانه دقیق، دلسوزانه، منصفانه، و عمل کردن است و در واقع انقلابی‌گری همان داشتن روحیه دفاع از مبانی ارزش‌ها و اصول انقلاب و حفظ کشور است.

وی پایبندی به استقلال، حساسیت در برابر دشمن و عدم تبعیت از دشمن را از ویژگی‌های فرد انقلابی برشمرد و بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باید دشمن و نقشه‌هایش را شناخت و بر روی کارها، حرف‌ها و اظهارات دشمن حساس بود و در مقابل زهر دشمن، پادزهر تهیه کرد.

مسئول امور روحانیون سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تصریح کرد: نهج البلاغه ثابت می کند که برنامه عملی برای حفظ روحیه انقلابی ملت دارد که شناخت بیشتر ابعاد مختلف شخصیتی امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه به عنوان الگوی یک فرد انقلابی راهگشای حفظ روحیه انقلابی یک ملت است و از جمله موارد قابل ذکر در اخلاق انقلابی نهج البلاغه میتوان به دلسوزی،نظم، عدالت ورزی، خردمندی، انصاف، ظلم ستیزی و پایداری در راه حق اشاره نمود.

حجت الاسلام لرستانی گفت: همه شاخصه های انقلابی گری در وجود شهید رئیسی بود و امیدواریم گفتمان انقلابی‌گری، کارآمدی، خستگی‌ناپذیری، مردم‌محوری که شهید رئیسی مجدد در کشور احیا کرد با انتخاب دولت دیگری در امتداد دولت ایشان تداوم یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته مردم فهیم و ولایت‌مدار ما دیگر اجازه نخواهند داد که غربگرایان و معتقدین به دیپلماسی ذلت و التماس امور کشور را دست بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha