جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
ارشاد

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان بر ضرورت جلوگیری از موازی کاری فعالیت های فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، اعظم روانشاد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز در دیدار با حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان بیان داشت: توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی یکی از موضوعاتی است که همواره به اشکال مختلف مورد تاکید و توجه رهبر انقلاب بوده است و در صدر شاخص‌های‌ فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان قرار دارد.

وی بر ضرورت جلوگیری از موازی‌کاری در انجام فعالیت های فرهنگی تاکید کرد و افزود: به منظور انجام اقدامات موثر فرهنگی و رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده باید از موازی‌کاری جلوگیری شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی در کشور همچون «پایتخت کتاب»، «جام باشگاه‌های کتابخوانی»، «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»‌ ضرورت همکاری دستگاه‌های فرهنگی در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به سابقه حضور خرم‌آباد در نیمه نهایی پایتخت کتاب و عدم همراهی برخی از دستگاه‌ها نیاز است همکاری‌های بیشتری در این زمینه صورت پذیرد چرا که ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد.

روانشاد با تأکید بر اینکه فضای شهری را باید به سمتی برد که افراد بیشتر به سمت کتاب و کتابخوانی گرایش پیدا کنند، خاطر نشان کرد: باید فرصت مطالعه را جز در رده‌های کودکان، نوجوانان و جوانان در خانواده‌ها نیز ایجاد کنیم و آن چیزی که می‌تواند در محقق شدن این کار یاری‌رسان باشد، فضاسازی مناسب با این موضوع در سطح شهر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی لرستان گفت: یکی از عواملی که می‌تواند کتاب را به‌ عنوان یک موضوع مهم پیش چشم مردم قرار داده و مطالعه را به آنها یادآوری کند حضور کتاب به‌ عنوان یک نماد در محیط‌های شهری است.

روانشاد بیان داشت: وقتی کتاب یکی از موضوعات محوری مبلمان شهری، فضاسازی شهری، زیباسازی شهری و حتی تولید محصولات جانبی قرار گیرد، قطعاً تاثیر بسزایی در بالا رفتن ارزش کتابخوانی خواهد داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پایان با اشاره به آمادگی این اداره کل در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مشترک با اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، ادامه داد: آمادگی اجرای طرح کاروان فرهنگی هنری «قربان تا غدیر» برای مناطق محروم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha