یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری، در آئین بزرگداشت شهید دکتر رئیسی و همراهانش ، در مسجد استانداری کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه، گفت: «خادمین شهید ملت»، در مرحله عمل صالح نیز، برای ما الگو هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری، شامگاه سه شنبه، در آئین بزرگداشت شهید دکتر رئیسی و همراهانش که با حضور استاندار کرمانشاه و معاونین وی، در مسجد استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: شهادت «رئیس دولت و همراهانش»، مصیبتی بزرگ برای کشور است.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه خداوند متعال جبار است و این‌گونه مصائب و مشکلات را برای بندگانش جبران می‌کند، گفت: آنچه‌ که مهم است، این است که زندگی خود را بر اساس سیره و سنت این شهدای والامقام سامان بدهیم و تا پایان عمر بر این مدار بمانیم.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری با تصریح بر اینکه عاقبت بخیری یعنی مرگ انسان به شهادت تبدیل شود، گفت: رهبر معظم انقلاب در منزل شهید رئیسی فرمود که «شهادت ایشان به‌اندازه همه آنچه‌ که در طول عمرش کار کرد، مفید واقع شد».

وی هویت انسان را ایمان به خدا دانست و اظهار داشت: آن چیزی که باعث می‌شود، انسان به همچین عاقبت بخیری برسد، ایمان در مرتبه باور قلبی است؛ نه صرفاً آنچه‌که بر زبان جاری می‌شود.

نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه ماهیت انسان ایمان است و بر همین اساس خداوند متعال فرموده است که «من شرک را نمی‌آمرزم»، گفت: چرا که اگر ایمان نباشد، ماهیت انسان از دست رفته است و زیربنایی برای بخشایش، وجود ندارد.

امام‌جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه شهدای خدمت، الگوی فضیلت‌های نفسانی بودند؛ عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیت خود بمناسبت شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و همراهان ایشان، ۲۲ خصوصیت، بیان کردند که همه آن‌ها از فضائل نفسانی است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین غفوری با بیان اینکه خادمین شهید ملت در مرحله عمل صالح نیز برای ما الگو هستند، اظهار کرد: انسان باید عمرش را جز برای عمل صالح خرج نکند و هرچه از او سر می‌زند، عمل صالح باشد، به این معنا که اهل اطاعت خدا بوده و از گناه و معصیت دوری کند.

در پایان، نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید تا فرصت داریم، برای کسب مراتب بالای ایمان تلاش کنیم، فضیلت‌های نفسانی را در وجود خود تقویت کنیم و عمل صالح انجام دهیم، تا ذخیره ما در آخرت باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha