یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پورثانی

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: شهید آرمان و شهید عجمیان مقابل چشم ما هستند و ما باید تلاش کنیم طرح شهید آرمان زمینه تربیت سربازان امام زمان(عج) را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق شهر تهران و ستاد طرح شهید آرمان با محوریت اوقات فراغت و پایگاه‌های تابستانه که در سالن جلسات مجتمع ایوان ری برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، اظهار کرد: طبق افکارسنجی‌های انجام شده بیش از ۹۰ درصد مردم به دلیل از دست دادن آیت الله رئیسی، عزادار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عافیت خدمت در جوار حضرت رضا(ع) خیر دنیا و آخرت را خواهد داشت، مطرح کرد: آیت الله رئیسی بنا به تکلیف و دستور ولی خود خدمت در آستان قدس رضوی را ترک کرده و به قوه قضائیه رفتند.

خصوصیت بارز شهید جمهور استقامت بود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از تفاوت‌های آیت الله رئیسی با سایر رؤسای جمهور در واژه استقامت بود، عنوان کرد: وعده الهی این است که اگر استقامت داشته باشید، ملائکه برای شما نازل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افراد بسیاری با حضرت امام(ره) انقلاب را آغاز کرده ولی در ادامه مسیر کم آوردند، خاطرنشان کرد: این افراد به دلیل نداشتن استقامت در مسیر به موفقیت نرسیدند.

پورثانی با بیان اینکه شهید رئیسی علی‌رغم تمام تمسخرها و کارشکنی‌ها به مسیر خود ادامه دادند، تصریح کرد: شهید رئیسی ایستادگی کرد و با استقامت خود به شهید جمهور تبدیل شد و این گونه مردم را در تشییع خود جمع کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید امیرعبداللهیان نیز به بهترین شکل سیاست‌های انقلاب اسلامی را دنبال می‌کردند، یادآور شد: ایشان در مقابل وزیر خود باخته غرب‌گرا ایستادگی کرد و از سمت خود اخراج شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پس از عملیات وعده صادق سفرهای متعدد امیرعبداللهیان برای ادامه دادن سیاست‌های انقلاب اسلامی آغاز شد، گفت: سایر شهدای این حادثه ازجمله آیت الله آل هاشم، شهید مالک رحمتی و شهید موسوی نیز جزو افراد با ایمان و باتقوا هستند.

وجود ولی فقیه برکت جمهوری اسلامی است
وی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر کشور نه رئیس جمهور داشت و نه رئیس مجلس، بیان کرد: به برکت وجود ولی فقیه، در این روزها کوچک‌ترین خللی در اداره کشور به وجود نیامد.

پورثانی اضافه کرد: افراد بسیاری می‌گفتند که امروز مردم از انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌اند ولی تشییع میلیونی شهدای خدمت نشان داد که اگر شخصی در تراز انقلاب اسلامی وجود داشته باشد، مردم نیز پای انقلاب خواهند ماند.

وی با بیان اینکه امروز عده‌ای برای دانش آموزان ما اصطلاح‌سازی می‌کنند تا بگویند که نسل جدید از انقلاب دور است، اظهار کرد: ما برای مقابله با این افراد نیازمندان اقدامات جهادی و کار شبانه روزی هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۲۸۰ مسجد در شهر تهران اعتکاف دانش آموزی برگزار کردند، مطرح کرد: حضور دانش آموزان در اعتکاف، خواندن سرود سلام فرمانده، حضور دختران آرمانی در ورزشگاه آزادی و .... نشان می‌دهد که اگر برای دانش آموزان کار شود، پای کار خواهند بود.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را محدود به ساعات درسی و مدارس نمی‌داند، مطرح کرد: در این سند آمده است که مدرسه کانون تربیت محله و دانش آموز باید در ۶ ساحت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... تقویت شود.

پورثانی با اشاره به اینکه شعار دولت سیزدهم، مردمی‌سازی بود، عنوان کرد: درب آموزش و پرورش و مدرسه امروز برای تمام دغدغه‌مندان جمهوری اسلامی و مسائل فرهنگی باز است.

وی با بیان اینکه حضور گروه‌های مردمی شرط موفقیت در امور مختلف است، خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی تنها با حضور مردم به پیروزی رسید و شرایط امروز نیز شرایط جنگی است که تنها مردم می‌توانند این جنگ را به پیروزی برسانند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در شرایط جنگ ترکیبی همه باید در کنار آموزش و پرورش قرار بگیرند، تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش نیز در این راستا تسهیل‌گیر و زمینه‌سازی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز به این موضوع تاکید دارند، یادآور شد: مقام معظم رهبری به فعالین آموزش و پرورش دستور دادند که باید مسیر برای فعالین مردمی فراهم باشد.

پورثانی با اشاره به اینکه طرح شهید آرمان در این راستا شکل گرفت، بیان کرد: امروز طرح شهید آرمان به یک درخت تنومند تبدیل شده و اثرات آن را می‌توانیم در سطح جامعه و مدارس مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از اقداماتی که امروز توسط طرح شهید آرمان دنبال می‌شود در گذشته یک آرزو بود، گفت: برای این اتفاق افراد مختلف از آموزش و پرورش و شهرداری تهران پای کار آمده و همکاری داشتند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این راستا خون شهید آرمان قطعا به ما کمک خواهد کرد، اظهار کرد: امروز در عصر تمدن به گونه‌ای شهید آرمان، شهید عجمیان و ... را به شهادت رساندند که انسان یاد عاشورا می‌افتد.

وی با بیان اینکه این شهدای عزیز به انقلابی بودن خود افتخار کردند، مطرح کرد: در برخی از مواقع برخی از مسئولین تلاش می‌کنند به گونه‌ای سخنرانی کنند که همه راضی باشند ولی این شهدای گرانقدر به انقلابی بودن خود افتخار کردند.

پورثانی با اشاره به اینکه نباید برای خوش‌آمد دیگران از موضع حق خود پایین بیاییم، عنوان کرد: شهید آرمان و شهید عجمیان مقابل چشم ما هستند و ما باید تلاش کنیم طرح شهید آرمان زمینه تربیت سربازان امام زمان(عج) را فراهم کند.

وی با بیان اینکه شیخ زکزاکی به تنهایی و بدون هیچ سازمان، هیئت و تشکیلاتی افراد بسیاری را شیعه کردند، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما با وجود تمام این تشکیلات بعضا نمی‌توانیم یک پیام را به دانش آموزان برسانیم.

پایان پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha