دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

 حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: امروز رسالت اصلی روحانیت و حوزه‌های علمیه اعم از ائمه جمعه و جماعات و اساتید و طلاب، دفاع در برابر تهاجمات علیه آرمان‌ها، باورها و اعتقادات دینی به عنوان اصلی‌ترین سرمایه مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه شهرستان البرز (الوند) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه رئیس جمهور شهید، اظهار داشت: حضور بی‌نظیر و ماندگار ملت ایران در مراسم تشییع و استقبال از پیکرهای مطهر شهدای خدمت، نشانه قدرشناسی مردم ایران اسلامی از خدمتگزاران صدیق به این نظام بر آمده از خون شهدا بود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی به ظرفیت ارزشمند ائمه جمعه در جذب جوانان شایسته و نخبه به حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه از طریق تریبون‌هایی که در اختیار دارند می‌توانند اهداف و رسالت حضور جوانان مستعد در حوزه‌های علمیه را به خوبی تبیین نمایند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: بحث جذب و آموزش طلبه یکی از مهم‌ترین کارهای حوزه‌های علمیه است.

وی ابراز کرد: امروز رسالت اصلی روحانیت و حوزه‌های علمیه اعم از ائمه جمعه و جماعات و اساتید و طلاب، دفاع در برابر تهاجمات علیه آرمان‌ها، باورها و اعتقادات دینی به عنوان اصلی‌ترین سرمایه مردم است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: با توجه به نیازها، شبهات و تلاش‌های شبانه روزی استکبار جهانی به منظور هویت زدایی ملت، رسالت روحانیت و حوزه‌های علمیه بسیار خطیر و سنگین است.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی همیشه در پهنه فضای مجازی به دنبال تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در حال حاضر جذب جوانان شایسته و مستعد به حوزه‌های علمیه موجب خنثی شدن نقشه‌های شوم دشمنان می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: از رسالت‌های اصلی حوزه‌های علمیه امور تبلیغی و انتقال معارف دینی است و آنچه بر عهده روحانیت گذاشته شده به‌دقت انجام می‌شود که در این عرصه نیازمند تربیت افرادی فرهیخته هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین، به آیه ۳۹ سوره مبارکه احزاب که خدای متعال فرمودند « ٱلَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَٰلَٰتِ ٱللَّهِ وَیَخۡشَوۡنَهُۥ وَلَا یَخۡشَوۡنَ أَحَدًا إِلَّا ٱللَّهَۗ وَکَفَیٰ بِٱللَّهِ حَسِیبٗا» اشاره کرد و یادآور شد: خداوند می‌فرمایند پیامبران پیشین کسانی بودند که تبلیغ رسالت‌های الهی می‌کردند و (تنها) از او می‌ترسیدند و از هیچ کس جز خدا بیم نداشتند و همین بس که خداوند حسابگر و پاداش دهنده اعمال آنها است.

وی باتأکید بر نقش ارزشمند و تأثیر گذار نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیان کرد: از ثمرات و برکات جمهوری اسلامی نماز جمعه است و نمازجمعه یک قرارگاه فرهنگی دفاع ازارزش‌های انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: نماز جمعه به عنوان اجتماع بزرگ مردمی، مانور سیاسی در برابر دیدگان دشمنان است و این اجتماعات دینی و اسلامی در واقع نمایش قدرت مسلمانان محسوب می‌شود و خاستگاه این قرارگاه‌های فرهنگی، حوزه‌های علمیه هستند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین ابراز کرد: اگر امروز شخصیت‌های برجسته این نظام در عرصه‌های مختلف در نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش دارند، به برکت حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام /

رسالت اصلی روحانیت دفاع در برابر تهاجمات علیه اعتقادات دینی است

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha