چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
افتتاحیه بیستمین دوره طرح ادیب حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ معاون تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه اصفهان یکی از نمادهای فرهنگی جامعه را لباس روحانیت دانست و گفت: این پوشش بزرگ‌ترین وسیله تبلیغ است و لباس روحانیت امروز به عنوان پرچم تشیع، فرهنگ شیعی را گسترش می دهد؛ لذا امروز اگر دشمن با تمام نمادهای خود کار می کند، حجاب و لباس روحانیت نیز نماد ما محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در مراسم افتتاحیه بیستمین دوره طرح ادیب در حوزه علمیه اصفهان با اشاره به مشخص شدن مرزبندی های جبهه حق و باطل به مرور زمان، اظهار داشت: هر مقدار جلوتر می رویم و هر چه میزان مرزهای رسانه ای دنیا بیشتر و طوفنده تر می شود، در پشت صحنه نیز دسته بندی انسان ها مشخص تر می شود.

وی افزود: این به آن معنا است که نقش بازی کردن ها در طول زمان کمتر می شود و از این رو است که فرمودند در زمان نزدیک به ظهور تکلیف هر فرد با خود در مورد این که در کدام جبهه قرار دارد مشخص است و به نظر می رسد ما در چنین مسیری قرار داریم و صف بندی ها مشخص می شود.

معاون تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه اصفهان، عنوان کرد: در این بین دسته بندی که بیشتر مشخص تر می شود در صنف روحانیت است، زیرا روحانیت خود داعیه این را دارد که پیش قراول عمل به دستورات دین بوده و آن را تبلیغ می کند.

وی اضافه کرد: مردم از ما به عنوان طلبه این درخواست را دارند که در درجه اول خود متدین و سپس مبلغ دین باشیم، اما اگر شرط اول را ندیدند، اعتقاد آنها سست می شود و این به ارکان دین و حوزه آسیب می زند.

وی با بیان اهمیت دینداری و اخلاق در بین طلاب و روحانیت، گفت: طلبه، مبلّغ شماره یک است و مردم از طلاب تدین و اخلاق می خواهند و گام نخست طلبه باید دین و اخلاق باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با تاکید بر اهمیت و حرمت پوشش و لباس روحانیت، تصریح کرد: باید حرمت این لباس را نگاه داشت، زیرا لباس روحانیت جزء شعائر دینی است و زمانی که تصمیم می گیریم با لباس روحانیت در جامعه حاضر شویم مردم از ما توقع حلم، بردباری و تدین و اخلاق دارند.

وی افزود: پوشش و لباس بالاترین وسیله تبلیغ فرهنگی یا ضد فرهنگی محسوب می شود و امروزه به طور کامل مشخص شد که پوشش یکی از مهم ترین وسیله های بیان فرهنگ است و فرهنگ نانوشته جامعه را پوشش در قالب های مختلف نشان می دهد.

معاون تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه اصفهان یکی از نمادهای فرهنگی جامعه را لباس روحانیت دانست و گفت: این پوشش بزرگ ترین وسیله تبلیغ است و لباس روحانیت امروز به عنوان پرچم تشیع، فرهنگ شیعی را گسترش می دهد؛ لذا امروز اگر دشمن با تمام نمادهای خود کار می کند، حجاب و لباس روحانیت نیز نماد ما محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن فوق العاده کار می کند، اما استمرار و ثابت قدم بودن در راه دین، کارگشا است و دشمنان نیز از این حربه استفاده می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha