چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
طرح آرمان

حوزه / رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در شهر تهران یک میلیون و ۲۸۰ هزار دانش آموز داریم، گفت: هدف گذاری طرح شهید آرمان تشکیل یک جامعه مخاطب ۱۵۰ هزار نفری معادل ۱۰ درصد دانش آموزان تهران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام علیرضا شیرنژاد پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق شهر تهران و ستاد طرح شهید آرمان با محوریت اوقات فراغت و پایگاه‌های تابستانه که در سالن جلسات مجتمع ایوان ری برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش و دانش آموزان یکی از بخش‌هایی است که بیش‌ترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با اشاره به اینکه طرح شهید آرمان یک حرکت مسجدی و مدرسه‌ای است، مطرح کرد: این جلسه آخرین نشست پیش از آغاز پرشورترین دوره تابستانه در شهر تهران است.

اقدامات طرح شهید آرمان بی‌نظیر بوده است

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با بیان اینکه ستاد طرح شهید آرمان حرکت‌های بسیار گران‌قدر و بی‌نظیری را شکل داد، عنوان کرد: برنامه اردوهایی که سال گذشته در آغاز طرح شاهد بودیم یکی از اتفاقات بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های طرح شهید آرمان درپی هم‌دلی و هم‌افزایی شکل گرفتند، خاطرنشان کرد: تجمع ۱۲ هزار نفری دانش آموزان با حضور شهید جمهور از دیگر اقدامات بی‌نظیر طرح شهید آرمان بود.

حجت الاسلام شیرنژاد با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار دانش آموز برای شرکت در این برنامه داوطلب بودند، تصریح کرد: شخص رئیس جمهور شهید نیز بارها از برگزاری این برنامه تقدیر کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری این برنامه‌ها و دستاوردهای گذشته نشان می‌دهد که در تابستان امسال یکی از پرشورترین برنامه‌ها در تاریخ انقلاب اسلامی را خواهیم داشت.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در شهر تهران یک میلیون و ۲۸۰ هزار دانش آموز داریم، یادآور شد: هدف گذاری طرح شهید آرمان تشکیل یک جامعه مخاطب ۱۵۰ هزار نفری معادل ۱۰ درصد دانش آموزان تهران است.

اولویت طرح تابستانه هویت بخشی به دانش آموزان است

وی با بیان اینکه در این دوره تابستانه به دنبال هویت بخشی به دانش آموزان هستیم، گفت: برنامه تابستانه طرح شهید آرمان در ماه‌های گذشته برنامه‌ریزی شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام شیرنژاد با اشاره به اینکه وقوع حادثه شهادت رئیس جمهور در این روند اخلال ایجاد کرد، بیان کرد: کشور در فضای انتخاباتی به نوعی دچار رخوت می‌شود که باید در طرح شهید آرمان به دنبال از بین بردن آن باشیم.

وی با بیان اینکه در طرح شهید آرمان به کمک آموزش و پرورش خواهیم رفت، اظهار کرد: در این مسیر فعالین مردمی در مساجد تمام مناطق تهران پای کار هستند.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با اشاره به اینکه برای شناسایی و ظرفیت‌شناسی تجهیز اردوگاه‌های تابستانه نیز آمادگی داریم، مطرح کرد: در ستاد طرح شهید آرمان این آمادگی وجود دارد که برای اجرای طرح تابستانه هر الزاماتی که نیاز باشد را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه کادر مدیریت شهری تهران بدون هیچ دغدغه‌ای به دنبال اجرای طرح شهید آرمان است، عنوان کرد: درگذشته مدیریت شهری به این گونه بود که برای وقوع مشکل و آسیب صبر می‌کردند و سپس به دنبال حل آن بودند ولی امروز در طرح شهید آرمان مشکل را به صورت ریشه‌ای پیش از بروز حل خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام شیرنژاد با اشاره به اینکه امروز طرح شهید آرمان در شورای شهر تهران مصوب شده است، خاطرنشان کرد: این اتفاق که برای نخستین بار رقم خورده است، حاصل زحمات و دستاوردهای طرح شهید آرمان طی یک سال گذشته است.

وی با بیان اینکه برای رفع برخی آسیب‌ها از جمله اعتیاد، هزینه‌های بسیاری انجام می‌شود، ابراز کرد: اگر این هزینه را در عرصه تربیت نوجوان داشته باشیم نتیجه آن تربیت سربازان امام زمان(عج) خواهد بود.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح شهید آرمان قابلیت تبدیل شدن به الگو و شکل‌گیری در سطح کشور را دارد، یادآور شد: طرح شهید آرمان می‌تواند به عنوان یکی از مصادیق باقیات صالحات باشد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha