چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ |۱۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه

حوزه/ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، گفت: ­مصوبه کنکوری این شورا، مصوبه‌ای قطعی است و سال‌های آینده هم اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه شورای ستاد علم و فناوری یکی از بحث‌های مهمی که مطرح شد مربوط به آئین نامه داخلی ستاد بود که نهایی شد و به تصویب رسید و طبیعتا در شورای عالی انقلاب فرهنگی باید تصویب نهایی شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همچنین یکی از بحث‌های مهم گزارشی بود که از آزمون نهایی مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش داده شد؛ این گزارش و همچنین نظارتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه شورا دارد نشان می‌دهد که وزارت آموزش و پرورش با دقت و با نهایت حساسیت با همکاری مجموعه وزارتخانه ها، وزارت ارتباطات و سایر مجموعه‌های امنیتی، این آزمون را برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: از وزیر محترم آموزش و پرورش و مجموعه وزارتخانه و همه دستگاه‌هایی که در اینجا همکاری کرده اند تشکر می‌کنم و به خانواده‌ها تاکید می‌کنم که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث کنکور که سال گذشته اجرا شد و امسال هم اجرا شد و دارد می‌شود؛ این مصوبه مستقر شده است.

وی افزود: این مصوبه شورا، یک مصوبه کاملا تمدنی است. هم جلوی دست و پای این مافیایی که در این زمینه دنبال ثروت اندوزی بودند را گرفتند و از طرفی هم که خیلی مهم است دانش آموزان با تاکید بر کتب درسی و استفاده از معلمان، درس‌ها را دنبال می‌کنند و می‌گذرانند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بنابراین مصوبه تغییر پیدا نخواهد کرد و مصوبه، مصوبه‌ای قطعی است و امسال هم به عنوان دومین سال با دقت و درایت وزارت آموزش و پرورش دارد مصوبه را اجرا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: حراست و بحث امنیتی پرسش ها، به ویژه سوالات هم به صورت تشریحی است؛ طبیعتا این حراست و امنیت سوال‌ها رعایت می‌شود و با دقت لازم این مصوبه اجرا می‌شود.

وی گفت: بنابراین خانواده‌ها دلهره نداشته باشند این مصوبه را مصوبه قطعی بدانند که سال‌های آینده هم اجرا خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این مصوبه اگر عزیزان پیشنهاداتی دارند یا نواقصی بر این مصوبه در نظر دارند؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی با روی باز می‌پذیرد. گوش می‌دهد و ما آمادگی تکمیل مصوبه را داریم؛ اما اینکه دخالت معدل نمرات لغو شود؛ این حتما اتفاق نمی‌افتد و اصل مصوبه تغییر پیدا نخواهد کرد. اگر نیاز به اصلاحاتی داشته باشد شورا آمادگی پذیرش اصلاحات هست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha