یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
ی

حوزه / قائم مقام ستاد برگزاری جشنواره بین المللی «فردخت» از برگزاری اختتامیه بخش پژوهشی و علمی این جشنواره چهارشنبه۹ خرداد ۱۴۰۳ با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و میهمانان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، خانم عادله سادات تقاعدیان امروز در نشست خبری با خبرنگاران در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان از ارسال ۱۷۰ مقاله، کتاب و پایان نامه به دبیرخانه مرکزی چهارمین جشنواره بین المللی «فردخت» در کاشان خبر داد و با بیان اینکه ۳۵ مورد از این مقالات در این جشنواره به عنوان اثر برتر پذیرفته شده اند، گفت: مقالات ارائه شده ویژه جشنواره توسط اساتید دانشگاه های برتر کشور پیرامون پوشش ایرانی اسلامی است، ضمن اینکه سال گذشته ۳۵ مقاله به این جشنواره ارسال شده بود.

وی انتقال پوشش ایرانی اسلامی را از مطالبات اصلی جهان اسلام دانست و افزود: مسلمانان جهان از مردم ایران انتظار دارند همانطور که طی ۴۵ سال گذشته فرهنگ و ارزش های اسلامی را در دنیا گسترش دادند، می توانند نمونه های موفقی از پوشش ایرانی اسلامی را نیز به دنیا انتقال دهند.

قائم مقام ستاد برگزاری جشنواره بین المللی «فردخت» تصریح کرد: تا این لحظه حضور میهمانان خارجی از کشورهای ترکیه و آذربایجان در این مراسم قطعی است.

تقاعدیان به تشکیل ۳۰ دبیرخانه استانی جشنواره ملی و بین المللی «فردخت» سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این دبیرخانه جرقه ایجاد برنامه های فرهنگی، گفتمان سازی و توانمندسازی به صورت استانی شکل گرفت.

قائم مقام ستاد برگزاری جشنواره بین المللی «فردخت»، تصریح کرد: با ارسال چکیده ماحصل تولیدات پوشش اسلامی ۳۰ استان کشور تا پایان سالجاری جشنواره ملی فردخت در کاشان برگزار خواهد شد.

وی از ثبت نهایی شرکت تعاونی، برند، مد و لباس و گروه جهادی فردخت در اطلس کشوری با کمک نخبگان خبر داد و یادآور شد: نمونه های برتر فردخت در آینده نزدیک به تولید انبوه خواهد رسید.

تقاعدیان از استقبال ثبت نام حداکثری دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی و دولتی کشور در رشته های طراحی و دوخت به خاطر فضاسازی جشنواره فردخت خبر داد و افزود: جشنواره فردخت با تزریق خوراک های فکری و فرهنگی توانسته نوجوانان و دانشجویان را در تولید لباس های اسلامی توانمند نماید.

وی فضاهای علمی و هنری کاشان را متأثر از جشنواره ملی فردخت دانست و یادآور شد: جشنواره فردخت آمادگی برای شناسایی، توانمندسازی و بروز و ظهور استعدادهای طراحان دوخت مد لباس ایرانی اسلامی در سراسر کشور را دارد.

قائم مقام ستاد برگزاری جشنواره بین المللی «فردخت» به فعالیت بیش از ۸۰۰ استاد، دانشجو و آموزشگاه دار در فردخت اشاره کرد و افزود: بالغ بر۵۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای در کاشان در طراحی و دوخت لباس ایرانی اسلامی با جشنواره فردخت همکاری می کنند.

وی به برگزاری ۴ دوره توانمندسازی طراحی و دوخت و یک دوره پژوهش سال جاری در دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: تمام آموزش های جشنواره به صورت حضوری و برخط بوده است.

تقاعدیان با بیان اینکه جشنواره «فردخت» سال گذشته نخستین دوره پیشرفته پوشش ایرانی اسلامی را در دانشگاه الزهراء تهران برگزار کرده است، گفت: جشنواره «فردخت» به گسترش دهندگان تولیدات پوشش ایرانی اسلامی تسهیلات اشتغال کم بهره به میزان ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت می نماید، ضمن اینکه سال گذشته به ۵ نفر و سالجاری به ۷ نفر از واجدین شرایط این تسهیلات پرداخت شده است.

شایان ذکر است، این جشنواره چهار سال پیش در قالب طراحی و دوخت مانتو اجتماع و در بخش طراحی کالکشن خانواده و فرم مدارس دخترانه و پسرانه و همچنین بخش پژوهش و دانش بنیان برای آشنایی فارغ التحصیلان و دانشجویان رشــته طــراحی و دوخت لبــاس به دبیری محمدرضا نجفی در کاشان آغاز به کار کرد.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha