یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
مطیعی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، فکر، ایده و دغدغه را نرم‌افزار اصلی در تحقق اهداف مربوط به مسئله جمعیت عنوان کرد و گفت: بالا بودن نرخ طلاق از یکسو و پایین بودن نرخ فرزندآوری در استان از سوی دیگر، زمینه‌ساز وقوع بحران جمعیت در استان سمنان شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، با گرامیداشت یاد و خاطره «شهدای خدمت» از حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع پیکر شهدا و برنامه‌های یادبود تقدیر کرد و گفت: شهدای حادثه اخیر بویژه ریاست فقید جمهوری اسلامی ایران دارای ویژگی‌های برجسته‌ای همچون اخلاص، فداکاری و تلاش شبانه‌روزی بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را یادآور واقعه شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان عنوان کرد و گفت: پیام حضور میلیونی مردم در این برنامه‌ها نشان داد ملت ایران همچنان نظام و انقلاب خود را دوست دارند.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید امیرعبداللهیان افزود: این شهید والامقام افتخار استان سمنان محسوب می‌شود که یکی از اقدامات بزرگ و ماندگار او، ایجاد ارتباط میان میدان و دیپلماسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی پیوند اخلاق با سیاست را یکی دیگر از هنرهای بی‌نظیر وزیر امور خارجه فقید جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: امیدواریم چنین شخصیت‌هایی الگوی مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران باشند و شاهد تداوم روحیه خدمتگزاری در بین مسئولان کشور باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری مستمر جلسات شورای فرهنگ عمومی استان گفت: از ابتدا نیز بنا بود جلسات شورای فرهنگ عمومی استان ناظر بر خروجی مطلوب و هدفمند برگزار شود لذا انتظار داریم مصوبات این جلسه با دقت توسط اعضای محترم پیگیری شود و اعضا شخصا در جلسات حضور یابند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی باید مسئله محور و همراه با تضارب آرا برگزار شود تصریح کرد: بعنوان مثال در خصوص مسئله جمعیت و فرزندآوری آیا مقدمات و لوازم مورد نیاز برای اجرای قوانین فراهم شده است؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با یادآوری تاکیدات شهید رئیسی در خصوص قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: آیا نظام بهداشتی و درمانی در خصوص افزایش جمعیت و فرزندآوری از اهتمام و جدیت کافی برخوردار است؟

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، تدوین کتب درسی با محوریت افزایش جمعیت را ضروری دانست و گفت: وقتی صحبت از کار فرهنگی در مورد مسئله جمعیت به میان می‌آید باید از همه لوازم و ظرفیت‌های موجود بهره گرفت نه اینکه به چند راهکار محدود اکتفا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در قوانین و اسناد بالادستی در خصوص افزایش جمعیت و فرزندآوری افزود: اگر در این زمینه به چاپ کتاب بسنده کنیم اما این کتب مورد استقبال قرار نگیرند و موثر واقع نشوند نباید انتظار داشته باشیم اتفاقات مثبتی در باب جمعیت رقم بخورد!

امام جمعه سمنان فکر، ایده و دغدغه را نرم‌افزار اصلی در تحقق اهداف مربوط به مسئله جمعیت عنوان کرد و گفت: بالا بودن نرخ طلاق از یکسو و پایین بودن نرخ فرزندآوری در استان از سوی دیگر، زمینه‌ساز وقوع بحران جمعیت در استان سمنان شده است.

وی با هشدار در خصوص کاهش شدید نرخ فرزندآوری از دهه ۶۰ تاکنون اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که شورای فرهنگ عمومی استان در این زمینه در دست اقدام دارد، ابلاغ مسئله به کارگروه‌های تخصصی و دریافت منظم گزارش عملکرد دستگاه‌های مربوطه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با اشاره به درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امیدواریم انتخابات آتی، زمینه‌ حل مشکلات کشور در بخش‌های مختلف را فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha