شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
تصاویر/ پیاده‌روی جاماندگان اربعین در شهرستان شوط

حوزه/ رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان فراهم کردن امکانات برای زائران اباعبدالله الحسین در مرز مهران را از اقدامات مهم در بحث اربعین دانست و گفت: موکب‌داران اصل خدمت به زائران اباعبدالله را مدنظر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، جبار دوست محمدیان، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان در دومین همایش هم اندیشی مواکب اربعین ۱۴۰۳ که در شاهرود برگزار شد، گفت: شهید رئیسی عزیز علاوه بر اینکه خالصانه به مردم خدمت کردند، خادم مخلص امام رضا(ع) نیز بودند و خود حضرت خریدار خادم خود شدند.

وی با بیان اینکه شما موکبداران قدر خادم الحسین بودن را بدانید، تصریح کرد: خادم الائمه شدن چنان پاداش و اجر عظیمی دارد که خود امامان معصوم(ع) مزد خادم خود را می دهند و گاها می بینیم همانند شهید رئیسی توفیق شهادت نصیبشان می شود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان سمنان با تاکید بر تجمیع مواکب استان، افزود: موکب‌داران همانند قبل با همیاری و همکاری همدیگر اصل خدمت به زائران اباعبدالله را در نظر بگیرند.

دوست محمدیان همچنین در خصوص مسائل ثبت نام مواکب در سامانه، ثبت اموال، بیمه، سوخت و انتقال تجهیزات به کشور عراق نکاتی را بیان کرد و خواستار آمادگی هر چه بیشتر خادمان مواکب برای خدمت رسانی بهتر در اربعین شد.

وی همچنین گفت: یکی از اقدامات مهم در بحث اربعین، فراهم کردن زیرساخت ها و امکانات در مرز مهران است تابتوانیم از زائرانی که آنجا تردد می کنند به شایستگی میزبانی و پذیرایی کنیم.

دوست محمدیان افزود: برای همین منظور در کوتاه مدت شرایط و امکاناتی را در ایام اربعین با استقرار مواکب در مرز مهران پیش بینی کردیم ولی در درازمدت پروژه ساخت زائرسرای استان سمنان را در مرز دردست اجرا داریم که با تکمیل آن بسیاری از مشکلات اسکان زائران در مهران حل خواهد شد.

وی ادامه داد:حمایت ارگان ها و مواکب و کمک های مردمی می تواند در تکمیل هرچه سریعتر پروژه زائرسرای مرزمهران بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha