چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ دیدار مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با نماینده ولی فقیه در استان سمنان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی حضور مسئولان کمیته امداد استان در مناطق محروم را زمینه‌ساز امیدآفرینی در جامعه دانست و گفت: احیای زکات و فرهنگ‌سازی در این خصوص، زمینه‌های ایجاد فقر در جامعه را از بین خواهد برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در دیدار با مدیرکل امور اجرایی زکات کشور، با اشاره به آیه چهارم سوره مبارکه مؤمنون گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید «وَالَّذِینَ هُمْ لِلزَّکَاةِ فَاعِلُونَ» و آنان که زکات را انجام می‌دهند

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مفسرین استفاده از کلمه «فاعلون» را به معنای فراگیری و شمولیت امر زکات می‌دانند، افزود: تمام آنانی که در فرآیند جمع‌آوری، پرداخت و دریافت زکات قرار دارند مورد اشاره این آیه قرآن هستند.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های میدانی مدیرکل کمیته امداد استان گفت: انتظار می‌رود اهمیت زکات در جامعه تبیین شود و زکات مستحب نیز در کنار زکات واجب مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه سمنان حضور مسئولان کمیته امداد استان در مناطق محروم را زمینه‌ساز امیدآفرینی در جامعه دانست و اظهار کرد: احیای زکات و فرهنگ‌سازی در این خصوص، زمینه‌های ایجاد فقر در جامعه را از بین خواهد برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری تاکیدات قرآن کریم بر احیای زکات در جامعه خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی اگر زکات از انسان پذیرفته نشود نماز نیز پذیرفته نخواهد شد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام حسن هرمز مدیرکل امور اجرایی زکات کشور و محمدحسین ذوالفقاری مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گزارشی از وضعیت جمع‌آوری زکات در سطوح ملی و استانی ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha