جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: خداوند متعال در آیه دیگری می فرماید " وَأَنْفِقُوا مِنْ مَا رَزَقْنَاکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ یَأْتِیَ أَحَدَکُمُ الْمَوْتُ فَیَقُولَ رَبِّ لَوْلَا أَخَّرْتَنِی إِلَیٰ أَجَلٍ قَرِیبٍ فَأَصَّدَّقَ وَأَکُنْ مِنَ الصَّالِحِینَ" یعنی یکی از راه هایی که انسان می تواند جزء صالحین باشد انفاق است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار با اعضای مجمع خیرین استان اصفهان ضمن تقدیر از اقدامات خیرین استان اظهار داشت: گاهی در عالم هستی کارهایی انجام می شود که ابتدا انسان درباره آن غصه می خورد، اما خداوند کار خود را انجام می دهد و مقدمه ای را برای آینده در نظر دارد.

وی با اشاره به اینکه وجود علی بن موسی الرضا(ع) و مهاجرت به اجبار از مدینه به شهر طوس آن حضرت از جمله مصادیق است که امروز پی به نعمت بزرگی آن که خداوند متعال به ایرانیان و شیعیان داده است، می بریم، افزود: هم چنان که مدت حضور امام(ع) در ایران دو سال بوده، اما همین مدت سبب شد تعداد زیادی از سادات و امامزادگان وارد ایران شوند و حوزه های علمیه نیز از برکات وجود امام رضا ایجاد شود، لذا گاهی خداوند متعال راه را به واسطه برخی از بندگان خود راه باز می کند.

امام جمعه اصفهان، مسئله غزه را یکی از راه های گشایش توسط خداوند دانست و گفت: در وقایع غزه افراد زیادی کشته و شهید شدند و شهادت کودکان غزه سبب شد صدای مظلومان را به دنیا برسانیم به گونه ای که امروز دانشجویان آمریکایی بر علیه اسرائیل شعار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) در خصوص امام رضا(ع)، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) نزدیک به ۱۸۰ سال پیش از عزیمت امام رضا(ع) به ایران در حدیثی فرمودند " به زودی پاره‏ تن من در سرزمین خراسان دفن می‏شود که هیچ مؤمنی او را زیارت نمی ‏کند، مگر این که خداوند بهشت را بر او واجب ساخته و پیکرش را بر دوزخ حرام می‏ سازد".

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر مسئله انفاق و کار خیر تصریح کرد: در قرآن کریم به طور تقریبی به اندازه آیات توحید درباره انفاق صحبت شده، هم چنان که در آیه ۲۶۷ سوره مبارکه بقره می فرماید " یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِنْ طَیِّباتِ ما کَسَبْتُمْ " یعنی از آن چه که خوب و پاکیزه است انفاق کنید و در آیه دیگر می فرماید " لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّی تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ ".

آیت الله طباطبایی نژاد به انفاق بهترین اموال در راه خدا به استناد آیات قرآن کریم اشاره کرد و افزود: خداوند متعال در آیه دیگری می فرماید " وَأَنْفِقُوا مِنْ مَا رَزَقْنَاکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ یَأْتِیَ أَحَدَکُمُ الْمَوْتُ فَیَقُولَ رَبِّ لَوْلَا أَخَّرْتَنِی إِلَیٰ أَجَلٍ قَرِیبٍ فَأَصَّدَّقَ وَأَکُنْ مِنَ الصَّالِحِینَ" یعنی یکی از راه هایی که انسان می تواند جزء صالحین باشد انفاق است.

وی خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان درباره انفاق می فرماید "بخرید آن چه را که بقا دارد به آنچه که از بین می رود" و لذا هر انسان عاقلی این معامله را قبول می کند و خداوند می فرماید به خود بشارت دهید که چنین معامله خوبی انجام دادید.

آزادی ۸۸۸ زندانی توسط خیرین

در ابتدای این دیدار نمایندگان خیران استان و مجمع خیرین از جمله مدیر عامل بیمارستان حجت بن الحسن(عج) و جامعه خیریه امام محمد باقر(ع) و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گزارشی از اقدامات و فعالیت های مجمع خیران ارائه کردند.

در این گزارش به آزادی ۸۸۸ زندانی توسط خیرین و اهدای هزار و ۱۰ میلیارد تومان و هم چنین به رتبه اول انجمن حمایت از زندانیان در سطح کشور و رتبه اول سه خیریه اصفهان در کشور اشاره شد.

ساخت خیریه امام علی(ع) در دانشگاه، درمان ۲ هزار کودک مبتلا به شکاف لب و کام از طریق خیریه ها، انجام ۳ میلیون و ۳۰۰ مترمربع کارمهندسی برای حسینیه ها و خیریه ها، رفع مشکل بخش دیالیز در استان با کمک خیران، افتتاح درمانگاه خیران در چادگان، ساخت مرکز جامع سرطان برخی از اقدامات خیرین در استان اصفهان بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha