چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024
ب

حوزه/ تصویر همۀ چشم‌ها به رفح است (All Eyes on Rafah) در کمتر از ۲۴ ساعت، بالغ بر ۲۹ میلیون‌بار فقط در پلتفورم اینستاگرام به‌اشتراک گذاشته شد.

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، همۀ چشم‌ها به رفح است (All eyes on Rafah) عبارتی است که به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی اشاره دارد که در پی آن اخیراً ۴۵ غیرنظامی فلسطینی به‌طرز دلخراشی در کمپ آوراگان به شهادت رسیدند. اشتراک‌گذاری این تصویر و عبارت در رسانه‌های اجتماعی در راستای حمایت از فلسطینی‌های آسیب‌دیده از حملات رژیم صهیونیستی همچنان روبه افزایش است.

نیروهای رژیم صهیونیستی، به‌رغم دستور هفتۀ گذشتۀ سازمان ملل مبنی بر توقّف عملیات در این شهر مرزی، به جنایات خود ادامه دادند و و به چادرهای آورگان در این شهر مرزی که آخرین پناهگاه فلسطینیان بود حمله کردند.

تصویر نمایانگر چیست؟

این تصویر چادرهایی را در اردوگاه نشان می‌دهد که با عبارت «همه چشم‌ها به رفح است» ترتیب داده شده‌اند و از مردم می‌خواهد که از وضعیت جنوبی‌ترین شهر غزه چشم پوشی نکنند، جایی که تقریباً ۱.۵ میلیون نفر در پی فرار از بمباران رژیم صهیونیستی به دنبال سرپناه رفته‌اند.

آیا عکس واقعی است؟

احتمالاً تصویر توسط هوش مصنوعی ساخته شده باشد. مارک اوون جونز که در زمینۀ اخبار نادرست تحقیق می‌کند اظهار داشت که به‌نظر می‌رسد که هوش مصنوعی این عکس را خلق کرده است. در همین راستا، NBC هم طی گزارشی، عنوان کرد: خیلی واقعی به‌نظر نمی رسد، سایه‌های عجیب‌وغریب و اینکه کمپ‌ها به‌طرز مصنوعی‌ای متقارن هستند از جمله علاماتی است که حکایت می‌کند خالق این تصویر هوش مصنوعی است.

این عبارت از کجا نشأت گرفت؟

گفته می‌شود این شعار از بیانیۀ ریک پیپرکورن مدیر دفتر سازمان جهانی بهداشت در اراضی اشغالی فلسطین برآمده است که بلافاصله پس از دستور نتانیاهو مبنی بر خالی کردن رفح از ساکنانش که پیش از حملۀ این رژیم به آنجا بود اظهار داشت.

در حالی که جهان شاهد تحولات غزه است، کمپین همۀ چشم‌ها به رفح است همچنان به حمایت خود ادامه می دهد و صداهایی را که خواهان صلح و عدالت برای فلسطینیان هستند، به گوش می‌رساند.

شایان ذکر است در کمتر از ۲۴ ساعت، این تصویر بالغ بر ۲۹ میلیون‌بار در اینستاگرام به‌اشتراک گذاشته شده است و همچنان رو به افزایش است.

گروه های حمایتی مانند سازمان جهانی حمایت از کودکان، آکسفام، اقدام آمریکایی‌ها برای عدالت در فلسطین ،(AJP Action) صدای یهودیان برای صلح (Jewish Voice for peace) و کمپین همبستگی فلسطین نیز این شعار را منتشر کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha