یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
س

حوزه / فرمانده دوران دفداع مقدس با بیان اینکه جمعی از رزمندگان کاشانی به فرمان امام راحل در شکست حصر آبادان لبیک گفتند افزود: فرزندان دلبند و آسمانی کاشان در شکستن حصر و وارد شدن به آبادان به خوبی و با تدبیر جانانه خوش درخشیدند و عده ای از آنها هم از جمله حمید دقیقی و یارانش در این عملیات به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، سرتیپ پاسدار علی فضلی شب گذشته در اجلاسیه رزمندگان دفاع مقدس کاشان و یادبود فاتح فتح المبین سرلشگر پاسدار شهید علی‌آقا معمار و شهدای حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی علیه‌السلام در تالار شهر فرهنگسرای مهر شهرداری کاشان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خدمت به نقش مردم ولایت مدار، غیرتمند و وفادار مردم کاشان در پیرو زی انقلاب و دوران دفداع مقدس اشاره کر د و افزود: مردم این دیار با رزق و روزی حلال، طیب و طاهر فرزندان عزیز دلبند خودشان را برای دفاع از دین خدا و رکاب امامین انقلاب به جبهه های جنگ فرستادند.

سردار فضلی با بیان اینکه سرداران دوران دفاع مقدس کاشان سهم بسیار بزرگی در عملیات های دوران دفاع مقدس و عرصه های امنیتی داشتند گفت :از روز اول جنگ فرزندان کاشان با حضور درجبهه با محوریت سر دار دقیقی و یارانش منشا خیر برکت در محور های مختلف به ویژه آبادان در نبرد با دشمن شدند.

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه جمعی از رزمندگان کاشانی به فرمان امام راحل در شکست حصر آبادان لبیک گفتند افزود: فرزندان دلبند و آسمانی کاشان در شکستن حصر و وارد شدن به آبادان به خوبی و با تدبیر جانانه خوش درخشیدند و عده ای از آنها هم از جمله حمید دقیقی و یارانش در این عملیات به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه شهید فارسی فرمانده وقت جهاد، علاوه بر تامین نیاز جنگ، واحد مهندسی رزمی را برای پشتیبانی از جبهه ها مهیاکرد تصریح کرد: رزمندگان کاشانی در تیپ ۳۱ عاشورا در آزادسازی بستان عملیات طریق القدس و دیگر عملیات ها خوش درخشیدند.

سردار فضلی شجاعت رزمندگان کاشانی در دفاع مقدس را موجب ارتقای آنها دانست و افزود: شهید مصطفی حسن زاده فرمانده گردان عملیات طریق القدس به خاطر مدیریت بسیار بالا منتسب به تیپ ۱۴ امام حسین (ع) که فرمانده اش شهید خرازی فرمانده شایسته خوش فکر و با اخلاص بود شد و سرانجام در شهریور۶۲ به شهادت می رسد.

فرمانده دوران دفداع مقدس به نقش سردار معمار در پیروزی های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این سردار شهید به بلوغی در فرماندهی و اداره صحنه نبرد رسید که توانست با عبور از فرماندهی دسته ،گروهان و گردان به فرماندهی تیپ و لشگر برسد.

سر دار فضلی همچنین به نقش آفرینی شهیدان کلهر ،عربیان و...در دوردان دفاع مقدس از کرج و آران و بیدگل و دیگر شهرهای کشورمان نیز اشاره کرد.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل که خرمشهر را خدا آزاد کرد تصریح کرد: اگر عنایت خدا و دعای خیر امام و امت و فداکاری فرنددان امام نبود از خرمشهر خبری نبود.

فرمانده دوران دفداع مقدس با اینکه فرزندان امام اثبات کردند تردیدی در مسیر وجود ندارد گفت: دیری نگذشت امام راحل فرموند فتح خرمشهر فتح خاک نیست، بلکه فتح ارزش های اسلامی است.

وی با بیان اینکه در عملیات بیت المقدس به تمام اهداف عملیات رسیدیم گفت: در این عملیات ۵ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع طراحی شده به تصرف سپاه اسلام در آمد، ۲۰ هزار و ۴۰۰ اسیر و ۱۶ هزار اسیر و مقدار زیادی غنیمت به اندازه ۶ ماه جنگیدن مهمات از دشمن در خرمشهر گرفته شد.

انتهای پیام./

دلاوری های رزمندگان کاشانی از زبان سردار فضلی

دلاوری های رزمندگان کاشانی از زبان سردار فضلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha