دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
آیت الله رجبی در دیدار رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور

آیت الله رجبی با تاکید بر ضرورت آشنایی فرهنگیان و دانش آموزان با مبانی اندیشه اسلامی و مباحث معرفتی و بصیرتی، گفت: دوره های تربیت مدرس طرح ولایت در نظام آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان برگزار شود و فضلای خود دانشگاه فرهنگیان این دوره ها را بگذرانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمود رجبی در دیدار دکتر رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور که در سالن جلسات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد به تبیین اهمیت و جایگاه نقش معلمی پرداخت و اظهار کرد: نقش و جایگاه دانشگاه فرهنگیان زمانی مشخص می شود که بدانیم تربیت نسل آینده ما در اختیار این نهاد است و دوران شکل گیری شخصیت افراد از کودکی در اینجاست لذا بسیار مهم است.

وی افزود: تربیت نسل آینده کشور در اختیار این نهاد مهم و نظام آموزش و پرورش است لذا اگر صالح و دارای انگیزه کافی باشند نسل طیب، پاک، کوشا و دلبسته انقلاب اسلامی تربیت می کند اما اگر خدای نکرده غیر از این باشد تبعات ناگواری انقلاب و دین ما را تهدید می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: معلمی در واقع جایگاهیست که دانشگاه فرهنگیان آن را تغذیه می کند، معتقدیم این دانشگاه بسیار جایگاه مهمی دارد و وظیفه ما این است که اهمیت آن را درست بدانیم و تبیین کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کردند: مرکز آموزش‌های آزاد یا همان طرح ولایت با هدف آموزش مبانی اندیشه اسلامی، در مؤسسه امام خمینی(ره) تشکیل شده است و تاکنون با برگزاری دوره‌های مختلف با حضور اساتید برجسته، مبانی اندیشه اسلامی و مباحث معرفتی و بصیرتی را برای دانشجویان، بسیجیان و نهادهای مختلف برگزار نموده است که هم به لحاظ اعتقادی و هم معنوی باعث تحول زیادی در شرکت کننده‌های این طرح‌ها شده است، لذا یکی از پیشنهاد های خوب این است که دوره های تربیت مدرس طرح ولایت در نظام آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان برگزار شود و فضلای خود دانشگاه فرهنگیان این دوره ها را بگذرانند.

خاطرنشان می شود: دکتر رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در ابتدای این دیدار در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت های این دانشگاه پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha