یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
کد خبر: 1161149
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
شیخ عبدالله دقاق

روحانی بحرینی با گرامیداشت یاد شهیدان رئیسی و حسین امیرعبداللهیان و دیگر همراهانشان، آنان را از صادقین خواند که از حضرت آیت الله خامنه ای پیروی می کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ عبدالله دقاق از روحانیون بحرین در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد با گرامیداشت یاد شهیدان سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان و دیگر همراهان ایشان گفت: ما در اینجا برای بزرگداشت جمعی از شهدا جمع شدیم. سوالی که پیش می آید این است که صادقین چه کسانی هستند و از چه ویژگی هایی برخوردارند.

وی افزود: اولین ویژگی اخلاص در برابر خداوند است، چنین کسی دیگر روحیه کارمندی نخواهد داشت و از فرهنگ جهادی برخوردار خواهد شد. کسی که فرهنگ جهادی داشته باشد دیگر ساعت برای کار نمی شناسد. هر کسی که شهیدانی همچون شهید رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان و شهیدآل هاشم را دیده بود فرهنگ جهادی را در وجود آنها می دید.

روحانی بحرینی اظهار کرد: ویژگی دوم صادقین داشتن روحیه خدمت به مردم است و چنین کسی افتخار می کند که خادم الرضا باشد. یکی از بهترین القاب برای شهید رئیسی همین لقب خادم الرضا(ع) بود و به همین دلیل در جوار قبر امام رضا(ع) دفن شد. در روایتی آمده است که دو ویژگی وجود دارد که بالاتر از آن نیست یکی ایمان به خدا و خدمت به مردم. اهل عرفان می گویند گاهی افراد با یک خدمت به مردم راهی را می روند که افراد عارف ده ها سال برای رسیدن به آن با گفتن ذکر تلاش می کنند.

شیخ دقاق افزود: ویژگی سوم صادقین، پیروی از رهبری است، این ویژگی به صورت برجسته در شهید رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان متجلی بود و آنها از حضرت آیت الله خامنه ای پیروی می کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha