پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ |۲۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 27, 2024
محسن منصوری

حوزە/منصوری گفت: برداشت ما این بود که حضور شهید رییسی و تشکیل دولت سیزدهم، زمینه ساز شکل گیری دولت اسلامی خواهد بود. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، محسن منصوری شامگاه پنج شنبه در مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، ضمن نکوداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب و نظام اسلامی، خون این شهیدان را تضمینی برای انقلاب و نظام بیان کرد و اظهار داشت: شهید رئیسی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب رقم زد و آنچه که از این شهید به جا ماند نام نیک و خدمات اثرگذار است.

وی افزود: اگر بخواهیم حضور این شهید را در کشور تحلیل کنیم باید در دو بعد تحلیل نمود در بعد اول بعد تمدنی و مسیری که شهید رییسی در مسیر رسیدن به دولت اسلامی رقم زد و در بعد دوم ویژگی های شخصیتی و مدیریتی ایشان است.
معاون اجرایی رئیس جمهور فرایند تحقق گفتمان ناب دولت اسلامی را بر مبنای فرمایش رهبر معظم انقلاب پنج گام بیان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرایند پنجگانه ای را در رسیدن به تمدن اسلامی ترسیم کردند که شامل تحقق انقلاب اسلامی ، نظام اسلامی، دولت اسلامی و جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی است و ما دو گام اول را محکم برداشتیم.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که در تحقق دولت اسلامی هنوز کار داریم ، اما برداشت ما این بود که با حضور شهید رییسی و تشکیل دولت سیزدهم، زمینه ساز شکل گیری دولت اسلامی خواهیم بود.

منصوری اخلاص حاکم در جریان دولت و هدف گذاری کار دولت و حل مسئله، حرکت در مسیر منویات رهبر معظم انقلاب و تدابیر عالی کشور و رعایت اصول و قواعد کشور را نویدبخش تحقق دولت اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: این خط اگرچه قطع نشده است، اما فقدان رییس جمهور رییسی ثلمه سنگینی است و این وجود مبارک با سعه وجودی خود بسیاری از مسائل کشور را حل کرده بود، اما به برکت خون این شهید و دعای مردم یقین داریم این خون پاک مسیر انقلاب را تا سال ها بیمه خواهد کرد.

منصوری با تاکید بر این که شهید رییسی شهید راه تبیین و شهید راه تحقق دولت اسلامی است تصریح کرد: افزایش سرمایه اجتماعی کشور با حضور ایشان رقم خورد و با شهادت تکمیل شد و ما معتقد هستیم شهادت شهید رییسی منجر به توجه ویژه مومنین به حصن و پناهگاه امت که همان ولایت است در این خطرات و معادلات شد و مردم مجدد سایه پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب را بار دیگر حس می کنند که در این اتفاقات چگونه مدیریت کرده و کشور را از تلاطمات بزرگ عبور می دهند.
وی خاطر نشان کرد: توصیفات رهبر معظم انقلاب درباره شهید رییسی، توصیفات کم سابقه و شنیدنی است و هم چنان که فرمود، شهید رئیسی مظهر شعارهای انقلاب اسلامی است و تجسم این شعارها در وی رقم خورد و مایه آبروی نظام اسلامی شد و ما یکی از بهترین عناصر را در زیر آسمان خدا از دست دادیم.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب در مورد شهید رییسی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمود رییس جمهور شخصیتی محترم و یکی از بهترین ها و شخصیتی برجسته و جامع الاطراف و مسئول با کفایت، صمیمی، جدی، مردمی و پرتلاش بود و این عبارت ها مفصل و سند افتخار کارکرد یک رییس جمهور و یک سرباز بزرگ ولایت و خادم مردم است.
وی این حادثه سنگین را گشایش دهنده باب حکمت الهی عنوان کرد و ادامه داد: ملت ما این شرایط را پشت سر خواهد گذاشت و این مسئله منشاء پیشرفت ها و حرکت های جهشی خواهد بود، چرا که ما ملتی هستیم که آموخته ایم از تهدیدها فرصت بسازیم.

وی افزود: این تهدید چالش سنگینی برای کشور بود ، اما حرف ما همان حرف شهید قاسم سلیمانی است که در این تهدیدها فرصت نهفته است و به لطف خدا این تهدید را مایه حرکت پرسرعت انقلاب اسلامی قرار می دهیم.
منصوری ویژگی ممتاز شخصیتی رییسی را اخلاص و کار برای رضای خدا بیان کرد و گفت: در انتخابات مسئله، مسئله رأی است و گاهی می خواستیم کاری و یا ژستی بگیرند اما بعد از آن می فرمود" از من نخواهید نقش بازی کنم و می فرمود وظیفه من این است که همان گونه که هستم خود را عرضه نمایم"، لذا این اخلاص، سلامت و نگاه موحدانه از ویژگی های بارز این شهید بود.
وی توسلات شهید رییسی به اهل بیت در تمام مراحل زندگی را از دیگری ویژگی های این شهید راه خدمت دانست و افزود: ویژگی ممتاز دیگر این شهید این بود که بسیاری از ذخایر کشور را به خدمت به محرومین تبدیل می کرد و از بدو ورود در مسیر خدمت فرمودند برای زائر محروم سیدالشهدا(ع) کاری کنیم، لذا در مرز مهران از طرف آستان مقدس رضوی مواکبی برپا شد و خود در مرز مهران حضور یافته و خدمات آستان را ملاحظه و به مواکب مردمی سرکشی کردند.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha