جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ |۲۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 28, 2024
آیت الله اعرافی و رئیس دانشگاه فرهنگیان

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: با توجه به رسالت و برنامه های تحولی که در دوره جدید مدیریت در دانشگاه فرهنگیان دنبال می شود باید نماد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و در بازسازی اساسنامه نقش مؤثری را ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور شامگاه پنجشنبه در دیدار رئیس و معاونین دانشگاه فرهنگیان با اظهار تأسف و محکومیت جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی در رفح، غزه و فلسطین تصریح کرد: این نسل کشی در پیش چشم جهانیان و کشورهای مدعی حقوق بشر تا چه وقت باید ادامه داشته باشد؟ تنها راه علاج و ساقط کردن این غده سرطانی همبستگی، انسجام و وحدت امت اسلام است.

وی افزود: به عنوان حوزه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از ابتدا دلداده تعلیم و تربیت و دانشگاه فرهنگیان بوده ام، روزی نیست که با یاد و فکر تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش شب و روز را سپری نکنم. گزارشی که ارائه شد مسرت بخش، امیدوار کننده و بسیار ارزشمند بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بیش از چهل سال است که مباحث تعلیم و تربیت را با جدّیت به صورت نظری، تئوری، عملی و میدانی دنبال می کنم. در نشست و جلسه ای نیست که قبل از مطرح کردم مباحث مربوط به حوزه، به مسائل مربوط به آموزش و پرورش، امر تعلیم و تربیت، توجه ویژه به نخبگان و دانشگاه فرهنگیان دارم.

آیت الله اعرافی بیان کرد: بارها این نکته را گفته ام و باز هم تکرار می کنم، همه دستگاه‌ها و نهادهای نظام باید یک پیوست آموزش و پرورشی داشته باشند و از دستگاه تعلیم و تربیت حمایت کنند و دانشگاه فرهنگیان قلب این نهاد و منبع جوشانی است که در نهاد آموزش و پرورش نقش آفرینی می کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه دربخش دیگری از سخنان خود به نکاتی ارزشمند پیرامون مباحث مرتبط با دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: در برنامه هفتم توسعه آثار حرکت جدیدی در کشور در حال انجام است، دانشگاه فرهنگیان باید سعی کند خطوط اصلی را پیدا کند و نسبت به آن مطالعه و تحقیق داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: در طول ادوار مختلف و برنامه های متعدد شاهد برگزاری دوره های تربیت مربی، تربیت معلم، تربیت مدرس، تربیت پژوهشگر و ... بوده ایم، اما آنچه مهم است برنامه ریزی برای برگزاری دوره های تربیت مدیر است؛ مدیر رکن اصلی در مدرسه است و تربیت مدیر تراز بسیاری از مسائل را مرتفع می سازد.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: توانمند سازی مدیران جوان، نگاه جدی به مباحث تحقیقی و پژوهشی در دانشگاه، جذب نخبگان اعم از دانشجویان دانشگاه یا نخبگان موجود در کشور، ارتباط مؤثر با دانشگاه‌های کشور بویژه گروه های علوم انسانی، نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تدوین نظام نامه ارتباط با دانشگاه ها بسیار مؤثر است که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشید.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به کلید واژه مقاومت اشاره کرد و گفت: سالهاست که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، کلمه مقاومت در کشور نهادینه شده است، مانند اقتصاد مقاومتی، جبهه مقاومت و...، این کلان نظریه مقاومت باید در روح فرهنگ و علم حضور داشته باشد. هسته مقاومت باید در آموزش و پرورش گنجانده شود تا مقاومت تمدنی پایه ریزی گردد چرا که اگر این مهم نهادینه نشود، امواج ما را حذف می کند.

آیت الله اعرافی در پایان تصریح کرد: دانشگاه، حوزه و آموزش و پرورش سه رکن اصلی و مثلث امر تعلیم و تربیت هستند که باید روح مقاومت را در جامعه اسلامی و در تمام شئون نهادینه کنند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha