دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
jتصاویر/ دیدار رئیس دانشگاه فرهنگیان با آیت الله اعرافی

رئیس دانشگاه فرهنگیان به دنبال سفر سه روزه خود به قم با حضور در دفتر مدیر حوزه های علمیه با آیت الله اعرافی دیدار و پیرامون مباحث علمی، آموزشی، نیروی انسانی و توسعه همکاریهای دوجانبه گفت وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی، مدیرحوزه های علمیه کشور با اشاره به ادبیات امروز ایران، منطقه و جهان پیرامون «مقاومت» اظهار کرد: در عصری زندگی می‌کنیم که با تمدن غرب مواجهیم و باید منصفانه هم با آن برخورد کنیم؛ لذا خواسته یا ناخواسته ما در یک رویارویی قرار داریم و عمیق و ذواطراف است. روزگاری تصور ما این بود که با انقلاب بزرگ راه‌های تربیت و سازندگی تسهیل می‌شود که قطعا اینطور بوده است و انقلاب بر همه جهان اثر گذاشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به عنوان معمار فرهنگ مقاومت هستند و ایشان در عین اینکه رهبر هستند ولی نظریه‌پرداز نظریه مقاومت نیز می باشند، افزود: از دوره جنگ‌های صلیبی تاکنون مع‌الاسف به دلایلی تاریخی تمدن اسلامی به حاشیه رفت و تمدنی با همه زرق و برق‌ها شکل گرفت و هجومی را به همه دنیا تحمیل کرد و ما امروز ضمن مقاومت باید آن را مقدمه تهاجم قرار دهیم.

در ادامه این دیدار رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان در سخنانی اظهارکرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت جایگاه دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم، به دنبال قوام یافتگی معلمان و تربیت شدگان نسل جدید دانشگاه فرهنگیان هستیم.

وی افزود: امروز قم به واسطه حضور مراجع معظم تقلید و حوزه علمیه از ظرفیت بالای فرهنگی، تعلیمی و تربیتی برخوردار است و امید داریم بتوانیم با توسعه پردیس قم دانشگاه فرهنگیان، نهایت استفاده را از این ظرفیت معرفتی داشته باشیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha