پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 20, 2024
اصلانی

حوزه / حسن اصلانی گفت: متاسفانه در حوزه رویدادهای انقلاب بسیار کم کار بوده‌ایم، برای نمونه عده‌ بسیاری فکر می‌کنند تنها شهر ورامین در قیام ۱۵ خرداد نقش داشته است، درحالی‌که شهرهای دیگری نیز در این قیام شرکت کردند.

حسن اصلانی راوی انقلاب و تاریخدان در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: ۱۵ خرداد از جمله رویدادهایی است که پیرامون آن می‌توان کارهای متعددی تولید کرد البته وقتی قرار است فیلمی در این رابطه تولید شود اثر مربوطه باید از کیفیت بالای سینمایی و تاریخی نیز سود برده باشد برای رسیدن به این خواسته دو شرط مهم نیاز است.

وی افزود: ابتدا اینکه فیلمساز باید نسبت به تاریخ معاصر آشنایی لازم را داشته باشد البته توقع این نیست که سینماگر مورخ تاریخ باشد اما حداقل می‌تواند از تحقیقات میدانی استفاده کند. همچنین سینماگر باید از مشاوره کارشناسان و راویان انقلاب هم بهره برد اگر این اتفاق رخ دهد مطمئن باشید کار تولیدی به لحاظ معنایی کیفیت لازم را کیفیت فنی داشته باشد طبیعتاً کارش از کیفیت خوبی نیز بهره خواهد برد.

اصلانی ادامه داد: متاسفانه در حوزه رویدادهای انقلاب بسیار کم کار بوده‌ایم برای نمونه عده‌ بسیاری فکر می‌کنند تنها شهر ورامین در قیام ۱۵ خرداد نقش داشته است، درحالی‌که شهرهای دیگری نیز در این قیام شرکت کردند . در این راستا ابزارهای رسانه‌ای می‌تواند اطلاعات لازم را در اختیار مردم قراردهد و مسلماً هیچ رسانه‌ای به اندازه هنر هفتم در این رابطه نمی‌تواند ایفاگر نقش مفید باشد.

اصلانی پیشنهاد کرد: پیشنهادم به مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری این است تا از مشاهدات شاهدان عینی رویدادهای انقلاب در مستندسازی بهره بیشتری ببرند چون در نهایت همه انسان‌ها روزی از دنیا می‌روند برای همین اجازه ندهیم اطلاعات تاریخی افراد نیز به واسطه گذر زمان نابود شود، پس با نوشتن کتاب و ساخت آثار سینمایی به مستند سازی انقلاب کمک کنیم.

این راوی انقلاب تاکید کرد: کار در حوزه انقلاب اسلامی نیازمند حمایت است زیرا تهیه‌کننده بخش خصوصی قادر نیست به تنهایی از عهده ساخت آثاری با محوریت انقلاب اسلامی برآید برای همین پیشنهاد من این است بودجه‌ای برای تولید آثار انقلابی در نظر گرفته شود. این سرمایه‌گذاری بسیار سودآور است زیرا نسل آینده باید بداند برای پیروزی انقلاب اسلامی چه رشادت‌هایی صورت گرفته است.

وی در پایان تاکید کرد: در سینمای کشورمان، سینماگران متعهد کم نیستند اما آنها منتظر حمایت هستند به ویژه در حوزه فیلمنامه باید به صورت ویژه پشتیبانی لازم صورت گیرد. در این رابطه پیشنهاد من این است که از کتاب‌های نوشته شده برای ساخت آثار سینمایی بهره برده شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha