یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
آیت الله فلاحتی-نماز جمعه

حوزه/ امام جمعه رشت گفت: نمایندگان مجلس حق جابجایی مدیران و دخالت در آن را ندارند؛ آنان وظایف زیادی دارند اما عزل و نصب جزو وظایف نماینده مجلس نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام‌ خمینی (ره) شهر اظهار کرد: گزارشهایی در موضوع دخالت نمایندگان مردم در مجلس در خصوص عزل و نصب می رسد، آنان مسئول تغییر مدیران نیستند.

وی با بیان اینکه نمایندگانی که در عزل و نصب ها دخالت می کنند مخالف نظر رهبر انقلاب عمل می کنند، افزود: نمایندگان مردم گیلان در مجلس می توانند به استاندار مشاوره دهند نه اینکه در عزل و نصب ها دخالت کنند.

امام جمعه رشت با تاکید بر انسجام و وحدت نمایندگان مجلس برای انجام وظایف خود از مدیران دستگاه ها در گیلان خواست در صورت تحت فشار قرارگرفتن از سوی نمایندگان مجلس، موضوع را به دستگاه های نظارتی اطلاع دهند.

وی بیان کرد: به وزیران دولت شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و نیز دولت چهاردهم توصیه می شود تا مقتدر باشند و در برابر لابی گری برخی رجال سیاسی کوتاه نیامده و به آن تن ندهند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در ادامه با انتقاد از وضعیت محیط زیست در گیلان اضافه کرد: بخشی از آسیب محیط زیست استان نتیجه بی توجهی مدیران در سال های گذشته بوده و قسمتی دیگر از آسیب های محیط زیستی معلول حصور مسافرانی است که به طبیعت بی توجهی می کنند در حالی که باید نسبت به حفظ محیط زیست حساس باشند و مراقبت لازم را انجام دهند.

خطیب جمعه رشت اظهار کرد: مشکلات پسماند، رودخانه های زرجوب و گوهررود، تالاب انزلی، جنگل ها و منابع طبیعی باید با تلاش مدیران و همدلی و همراهی مردم در استان رفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت فرارسیدن ۱۴ خرداد سالروز ارتحال بنیانگذار فقید انقلاب با بیان ویژگی های امام خمینی (ره) گفت: امام راحل توجه تام نسبت به بندگی خدا و خودسازی داشت و ظلم ستیز بود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی بیان کرد: امام خمینی (ره) در برابر نفوذ قدرت های خارجی ایستادگی می کرد و اهل سازش نبود، به توانایی ملت ها اعتقاد داشت آنگونه که ملت ها توان اداره جامعه را دارند.

وی با بیان اینکه تمسک به سیره و مسیر امام راحل تنها راه نجات امت اسلامی است، اظهار کرد: هوشیاری و واکنش مناسب در برابر نقشه های دشمنان امروز بیش از هر زمان اهمیت دارد ضمن اینکه رابطه متقابل بین امت و رهبری از جمله عوامل هوشیاری ملت در تمام این سالها بوده است.

امام جمعه رشت با اشاره به قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ به رهبری امام راحل بیان کرد: ۲۲ بهمن نماد تحقق قیام ۱۵ خرداد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha