دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
تصاویر/ بازدید حجت الاسلام والمسلمین آقای فرخ فال قائم مقام محترم مدیر حوزه های علمیه از مرکز مطالعات

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها گزارشی از سفر خود به استان خوزستان ارائه داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، به بیان جزئیات سفر سه روزه ی خود به استان خوزستان پرداخت و گفت: یکی از برنامه های کاری قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها بر اساس خواست مدیر و شورای عالی حوزه های علمیه بازدید و سرکشی از حوزه های علمیه است تا بدین وسیله قائم مقام بتواند بازویی برای مدیر حوزه های علمیه بوده و اطلاعاتش در مورد حوزه های علمیه را بروزرسانی کند؛ بر همین استان بنده به استان های مختلفی سفر کرده و در حال حاضر سه روزی است که در استان خوزستان هستم.

وی افزود: بنده علاقه ی زیادی به استان خوزستان دارم چرا که خاطرات زیادی از این استان در طول تاریخ انقلاب و دفاع مقدس در ذهن دارم و دوست داشتم در این یکسالی که به عنوان قائم مقام مدیر محترم حوزه های علمیه توفیق خدمت دارم به استان خوزستان سفر کرده و وضعیت حوزه علمیه این استان را از نزدیک مورد بررسی قرار دهم.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها ابراز کرد: طبعا گستردگی مدارس علمیه و واحدهای آموزشی در این استان اقتضاء می کرد قبل از بنده گروه هایی از حوزه قائم مقامی به شهرستان های مختلف استان خوزستان سفرکرده و کلیه مدارس علمیه را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند.

وی ادامه داد: این هیئت اعزامی متشکل از حجت الاسلام مهدی بخشیان مدیر راهبری و خدمات فناوری مرکز مدیریت حوزه های علمیه و مهندس ضیغمی کارشناس این مرکز، حجت الاسلام پناهی مدیر منطقه ۳ دفتر قائم مقام حوزه های علمیه و حجت الاسلام محمودی همکار وی و حجت الاسلام ربیعی مدیر امور واحدهای آموزشی و کادر مدیریت حوزه های علمیه کشور بوده که در مدت دو هفته از کلیه ی مدارس علمیه استان خوزستان بازدید و آنها را مورد بررسی قرار دادند. قطعا این سرکشی ها و بررسی ها موجب رشد و تعالی حوزه علمیه خوزستان خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک خدمتگزار و قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها اعلام می دارم که از عملکرد حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان، معاونین و کادر مدیریت حوزه علمیه خوزستان و همچنین مدارس علمیه استان خوزستان رضایت داریم و الحمدلله غالب مدارس علمیه خوزستان مدارسی موفق، پرکار، پرتلاش، با نشاط و با صلابت هستند البته نکته ضعف های اندکی نیز وجود دارد که ما آن ها را با حجت الاسلام و المسلمین بلادیان و مدیران مدارس علمیه استان به طور تفصیلی در میان گذاشته و بررسی کردیم.

وی به بیان گزارش مختصری از عملکرد خود در سفر به استان خوزستان پرداخت و گفت: در سفر به استان خوزستان بنده دیداری با حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه محترم اهواز داشتم که در این دیدار ضمن بیان نقطه نظرات خود گزارشی از موفقیت های مدیریت حوزه علمیه خوزستان را به اطلاع ایشان رساندم که اظهار رضایت کردند. بنده به نوبه ی خود از الطاف، بزرگواری ها و حمایت های نماینده ولی فقیه در استان خوزستان از حوزه علمیه خوزستان کمال قدردانی را دارم.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها ابراز داشت: همچنین دیدار مفصلی با آیت الله موسوی جزایری رئیس محترم شورای حوزه علمیه خوزستان داشتم که در این دیدار گزارشی از وضعیت مدارس علمیه استان و نظرات مدیریتی مدیر و شورای عالی حوزه های علمیه را خدمت ایشان ارائه دادم؛ آیت الله موسوی جزایری نیز بسیار از این بازدیدها و گزارشات قدردانی و استقبال کرده و با بزرگواری به بیان نظرات و رهنمودهای خود پرداختند که جا دارد از ایشان نیز کمال قدردانی را داشته باشم.

وی گفت: بنده در این سفر حامل سلام گرم و عرض تقدیر و خسته نباشید آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه و آیت الله اعرافی مدیرحوزه های علمیه به همه ی دغدغه مندان، حوزویان و همه ی عزیزانی که با تشکیلات روحانیت همکاری دارند، هستم.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال ادامه داد: همچنین در این سفر بنده در جلسه شورای حوزه علمیه خوزستان شرکت کرده و نقطه نظرات حاضرین در ارتباط با بعضی از مدارس علمیه استان را استماع کرده و به طور تفصیلی مورد بررسی قرار دادیم. بنده در این جلسه راهکارهایی که برای رشد و تعالی مدارس علمیه استان خوزستان در ذهن داشتم را با حاضرین درمیان گذاشتم و الحمدلله مصوبات بسیار خوبی در این جلسه به تصویب رسید.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های بنده در این سفر شرکت در آئین بزرگداشت شهدای خدمت بود که از طرف آیت الله کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز برگزار شد. اقشار مختلفی از مردم اهواز در این مراسم حضور داشتند و این برای بنده بسیار مسرت بخش بود که دیدم مردم عزیز اهواز چقدر میهن دوست، عاشق انقلاب، فداکار و در خط مقدم نظام بوده و به شهدای خدمت چقدر ابراز علاقه می کنند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها تصریح کرد:از باب من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق باید به این نکته تصریح کنم که مردم، روحانیون، مدارس علمیه و فرهنگیان خوزستان علی رغم اینکه از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون مورد آماج حملات مجازی و غیرمجازی دشمن و استکبار جهانی بودند اما همچنان مستحکم ایستاده اند و محرک پیکان حرکت انقلاب در استان خوزستان هستند. مردم اهواز علی رغم همه ی مشکلاتی که این نقطه مرزی با آن مواجه است با صلابت، روحیه، نشاط و سابقه ی هشت سال دفاع جانانه در مقابل استکبار و رژیم بعث امتحان خود را به نحو احسن پس داده اند و ما به مردم استان خوزستان و اهواز افتخار می کنیم.

وی گفت: هر نقطه، بخش، شهر و دیار استان خوزستان مملو از خاطرات مبارزات و مجاهدت های شخصیت های برجسته کشور و استان خوزستان است. بنده به سهم خود از علمای استان و عزیزانی که در مدیریت حوزه علمیه خوزستان مشغول به خدمت هستند و با بنده و هیئت اعزامی از سوی حوزه ی قائم مقامی کمال همکاری را داشتند صمیمانه قدردانی می کنم و امیدوارم روز به روز شاهد رشد و تعالی مدیریت حوزه علمیه خوزستان و تمام مدارس علمیه این استان باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه های بنده در این سفر حضور در جلسه مشترک مدیریت حوزه علمیه خوزستان و مدیران مراکز و واحدهای مرتبط به روحانیت بود که در این جلسه مباحث مختلفی مطرح و عزیزان پیشنهادات خوبی مطرح کردند بنده نیز در این جلسه نکاتی را مطرح و ابهامات حاضرین را برطرف کردم.

وی افزود: همچنین جلسه ای با مبلغان، فرهنگیان و پژوهشگران حوزه علمیه خوزستان داشتم که در این جلسه نمایندگانی از پژوهشگران، فرهنگیان و نخبگان استان نکات خود را بیان کردند و بنده در این جلسه گزارشی از اقداماتی که در جهت رشد، تعالی و رفع گرفتاری ها و مشکلات مبلغین علی الخصوص در ماه های اخیر صورت گرفته ارائه دادم.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها عنوان کرد: از دیگر برنامه های بنده در این سفر حضور در جلسه شورای معاونین حوزه علمیه خوزستان، دیدار با مدیران مدارس علمیه استان خوزستان و بازدید از مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه خوزستان بود همچنین توفیق داشتم حرم علی بن مهزیار اهوازی را زیارت کنم.

وی گفت: به نظر بنده نکاتی که در این جلسات بیان شد و مصوبات و تصمیماتی که گرفته شد همگی در جهت رفع مشکلات و تسهیل امور مربوط به حوزه علمیه خوزستان و مدارس علمیه بسیار مفید بوده و ما گزارش مفصل این سفر را خدمت شورای عالی و مدیر حوزه های علمیه کشور ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha