چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
محمودی

حوزه/ حجت‌الاسلام محمودی در واکنش به صرف مبالغی به وسیله شرکت‌های پتروشیمی در ورزش کشور، گفت: مردم جنوب استان بوشهر و شهرستان کنگان، سختی‌های وجود شرکت‌های پتروشیمی را متحمل می‌شوند و انتظار خدمات بیشتری را از این شرکت‌ها برای مردم منطقه دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود محمودی، امام جمعه بندر کنگان از استان بوشهر در گفت‌وگویی با اشاره به مشکلات فرهنگی استان بوشهر، گفت: وجود شرکت‌های پتروشیمی مشکلاتی برای مردم استان دارد اما به جای جبران این خسارت‌ها، سرمایه‌های زیادی در تهران خرج می‌شود.

امام جمعه بندر کنگان افزود: جبهه‌های فرهنگی، دوستان انقلابی و جهادی، مقامات محلی و مردم منطقه ضمن تشکر از خدمات ارزشمند شرکت‌های نفت و پالایشگاه، انتظار دارند که این شرکت‌ها به عنوان مسئولیت اجتماعی در حل مشکلات منطقه مشارکت بیشتری داشته باشند و به حوزه‌های فرهنگ و مسائل اجتماعی در حوزه دین، معنویت، ورزش، مراکز آموزشی و قرآنی، مرمت و بازسازی مساجد و زمینه‌های عدیده دیگر کمک کنند.

وی از ناراحتی مردم و مقامات محلی از سرمایه‌گذاری‌های کلان در فرهنگ مناطق دیگری از کشور به وسیله شرکت‌های پتروشیمی خبر داد و تصریح کرد: آلایندگی و مشکلات این شرکت‌ها برای مردم جنوب استان بوشهر است؛ بنابراین انتظار و توقع این است که مردم محروم همین مناطق از خدمات و برکات این شرکت‌ها بهره‌مند باشد.

حجت‌الاسلام محمودی در وصف محرومیت مردم جنوب بوشهر و کنگان، ابراز داشت: کمبود آب در گرمای بالای پنجاه درجه بسیار زجرآور است؛ مدارسی که از امکانات اولیه مانند کولر بی‌بهره هستند و مراکز قرآنی و امثال آن در حوزه دین و معنویت روزگار خوشی ندارند و محتاج همین بودجه‌ها هستند؛ حتی اگر لازم است که این مبالغ در ورزش سرمایه‌گذاری شود، ورزش استان هم از امکانات بسیار کمی برخوردار است و نیازمندتر از ورزش دیگر مناطق کشور، بویژه پایتخت است.

امام جمعه بندر کنگان پیشنهاد داد: خیلی کمتر از مبالغی که در خبرها می‌بینیم اگر در حوزه قرآن، مؤسسات قرآنی، تعمیر و بازسازی مساجد، خدمات رفاهی و عمرانی و حوزه آب استان مصرف شود، مشکلات جدی مردم مرتفع خواهد شد؛ مشکل آب هر روز بحرانی‌تر می‌شود و نوروز امسال خودنمایی کرد؛ الان اگر خانه‌ای منبع آب نداشته باشد با مشکل جدی مواجه می‌شود.

وی افزود: زیرساخت‌های دیگر استان در حوزه‌های مختلف دچار مشکل است؛ کلاس‌های آموزشی در حداقل امکانات به تدریس مشغول هستند و کمک به حافظین قرآن و هیأت‌های مذهبی در اولویت بالاتری از هزینه‌هایی است که شرکت‌های پتروشیمی انجام می‌دهند و در خبرها می‌بینیم.

حجت‌الاسلام محمودی در ذکر مشکلات وجود شرکت‌های پتروشیمی در منطقه عنوان کرد و در توضیح آن‌ها، گفت: پتروشیمی با خود آلودگی آب و هوا و خرده‌فرهنگ‌هایی را به همراه دارد که هم زیست بودم منطقه و هم فرهنگ مردم محلی را از خود متأثر می‌کند.

امام جمعه بندر کنگان در پایان تصریح کرد: مردم بوشهر همه این مشکلات را تحمل می‌کنند، هرچند شرکت‌های پتروشیمی در منطقه خدماتی داشتند اما مسئولیت اجتماعی اقتضا می‌کند که خدمت مضاعفی به مردم داشته باشند تا با صرف بسیار کمتر از مبالغ مطرح شده، تحول عظیمی در اعتلای فرهنگ منطقه به وجود آید و در یک کلام چراغی که به خانه روا است به مسجد حرام است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha