چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
سید غلامرضا هاشمی

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: مجلسی می‌تواند ایران را قوی کند که خودش قوی و نمایندگانش در تراز انقلاب اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی امام جمعه موقت بوشهر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت سالروز رحلت جانگداز حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد، اظهار داشت: عصر کنونی، عصر امام خمینی(ره) و تحت تاثیرگذارترین شخصیت قرن قرار دارد، چراکه ایشان بسیاری از مناسبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران و حتی جهان امروز را متحول کردند.

وی افزود: امام خمینی(ره) الگوی تازه‌ای به جهان ارائه کرد و میلیون‌ها انسان در برهوت مدرن را رهایی بخشید و به سمت دین سوق داد.

امام جمعه موقت بوشهر تصریح کرد: دشمن همواره تلاش کرده نهضت و انقلاب امام راحل از مرزهای ایران بیرون نرود و در این راستا دین هراسی، تشیع هراسی، انقلاب و انقلابی هراسی را در دستور کار خود قرار داده و اتاق‌های فکر خود را تشکیل داده است.

وی تأکید کرد: ۱۵ خرداد در عین حالی که فاجعه و مصیبت بود، برای ملت مبارک و منتهی به انقلاب اسلامی و رسیدن مردم به استقلال، آزادی و عزت بود.

حجت الاسلام هاشمی افزود: آنچه که اکنون برای راه امام جامعه مهم است، صیانت از خط و مکتب امام خمینی(ره) است که در این سال‌ها مقام معظم رهبری همواره به این مهم تأکید ویژه داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ایستادگی در برابر تهدید و نفوذ قدرت‌های خارجی، مبارزه با تفرقه افکنی استکبار، حفظ وحدت ملی، ایجاد یکپارچگی، مردمی بودن مسئولان و اصرار به سازندگی کشور از ویژگی‌های بارز و برجسته امام راحل (ره) است.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: مبارزه با رژیم اشغالگر قدس دیگر درس مکتب امام خمینی (ره) است، چراکه اکنون جنایت‌های رژیم اشغالگر با به آتش کشیدن مردم بی گناه‌ در چادرهای رفح دنیا را در بهت فرو برده و دل همگان را به درد آورده است.

وی گفت: مجمع‌های بین المللی در محکومیت جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس تنها به بیانیه بسنده نکنند و به داد مردمان محروم و مظلوم برسند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: آمریکا باید رژیم اشغالگر قدس را که مانند سگ هار و زنجیری که به جان مردم افتاده مهار کند و از جنایت‌های بیشتر اسراییل ممانعت کند.

وی اظهار کرد: صبر انقلابی در برابر تهمت‌ها و اهانت‌ها، خستگی‌ناپذیری، ساده‌زیستی، باور عمیق به انقلاب و ارزش‌های انقلابی به عنوان دیگر ویژگی‌های شهید رئیسی باید مورد توجه جدی رئیس جمهور آینده ایران باشد.

امام جمعه موقت بوشهر تصریح کرد: داوطلب شایسته برای ریاست جمهوری فردی است که ساده‌زیستی، زاهد، مردمدار واقعی باشد و از شهرت طلبی برای خود و نزدیکان اجتناب کند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: مردم در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت بالا داشته باشند چراکه عبادت و یک تکلیف است و در این راه باید انتخابی شایسته و خوب داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکا، اظهار کرد: امروز سرنوشت دیگری در انتظار منطقه غرب آسیا و حقیقت در حال آشکار شدن است که جبهه مقاومت روز به روز در حال قوی‌تر شدن است.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: درس قرآن، ایستادگی در دفاع از حق است و بدون شک دنیا همچنان استوار و با صلابت در محکومیت اسراییل پیش می‌رود.

امام جمعه موقت بوشهر همچنین با اشاره به آغاز به‌کار مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: مجلسی می‌تواند ایران را قوی کند که خودش قوی و نمایندگانش در تراز انقلاب اسلامی باشند.

وی افزود: نمایندگان باید در راستای عزت و سرافرازی نظام دنبال مسائل حاشیه‌ای و سیاسی نباشند و توصیه‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب را مورد توجه جدی قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha