دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
سید ابراهیم سعیدی امام جمعه موقت دیر

حوزه/ امام جمعه موقت دیر گفت: کشاورزان ما در بحث کشت گندم هزینه هایی کرده اند که انتظار است در پرداخت مطالبات آنها تسریع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی امام جمعه موقت دیر امروز در خطبه های نمازجمعه این شهر با گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگدار انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این انسان نورانی و بت شکن عصر ما از سال ۴۲ علنا علیه رژیم طاغوت قیام و دکترین انقلاب اسلامی را طراحی کرد و در سال ۵۷ به پیروزی رساند.

وی افزود: رهبری بی بدیل امام راحل در استقرار انقلاب اسلامی و تاکنون با استمرار این مسیر توسط مقام معظم رهبری در سربلندی و عزت و پیشرفت ایران اسلامی و مردم نقشی اساسی داشته است.

حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر حضور فعال مردم در مراسم ارتحال امام، بیان کرد: اساتید دانشگاه، حوزویان و افرادی که خاطراتی از زندگی امام و نهضت او دارند آن را به نسل جوان منتقل کنند و عرصه را برای تحریف شخصیت و خط امام بر دشمنان تنگ کنند.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری فرزند دست پرورده امام و خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری را به عنوان رهبری آگاه و با بصیرت انتخاب کردند که از آن زمان تاکنون در حوادث مختلف چشم فتنه ها و فتنه گران را با کمک مردم کور کردند و هم اینکه جلوی حوادث سهمگین و طرح های دشمن را گرفتند.

امام جمعه موقت دیر گفت: ایشان در جریان شهادت رییس جمهور و همراهان وی با وجود غم سنگینی که بر کشور حاکم شده بود فضا را مدیریت کرد و باعث شد مسیر خدمت تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، افزود: این روز نقطه عطفی بود که مردم در دفاع از امام و رهبر دینی خود به صحنه آمدند و رژیم ستمشاهی عده زیادی از آنها را به شهادت رساند.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به روز محیط زیست، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام تاکید زیادی بر حفظ محیط زیست و حفاظت از درختان و حیوانات دارد.

وی عنوان کرد: البته حفظ محیط زیست به معنای ضایع کردن حق و حقوق انسان ها نیست. نباید زمین های مردم را به‌عنوان محیط زیست غصب کرد و یا حیوانات وحشی که باید در بیابان باشند در شهرها نگه داری شوند.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به آغاز به‌کار مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی جدید، گفت: مجلس شورای اسلامی باید در تراز انقلاب اسلامی عمل کند و منافع ملی را حتی بر منافع بخشی ترجیح دهد، البته نماینده موظف است مسائل و مشکلات مردم بخش خود را احصا و حرف آنها بشنود و با مسئولین در میان بگذارد و رسیدگی کند که از نماینده جنوب استان می خواهیم مشکلاتی همچون بحث آب و برق و اشتغال و مسائل دیگر را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

وی درباره جنگ غزه، بیان داشت: مسئله فلسطین جهانی شده و خباثت رژیم صهیونیستی برای همه برملا شده است اما از آن طرف آمریکا همچنان به اسرائیل سلاح می فرستد که ما در محکومیت این جنایت ها فریاد مرگ بر آمریکا سر می دهیم.

امام جمعه موقت دیر با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، عنوان کرد: جلوی تفرقه و دوقطبی سازی گرفته شود و هوشیار باشیم و ببینیم چه کسی می تواند مسیر خادم ملت شهید رئیسی را طی کند که یکی از آن اخلاق اسلامی و پرهیز از حواشی است و تلاش کنیم رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی انتخاب شود و مواظب باشیم فریب تصمیم گیری ها و نقشه های شوم دشمنان نخوریم.

وی درباره مشکلات شهرستان، بیان کرد: کشاورزان ما در بحث کشت گندم هزینه هایی کرده اند که انتظار است در پرداخت مطالبات آنها تسریع شود.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه آنتن سامانه شمیم در شهرستان دیر مرتبا قطع می شود و یا ضعیف است و باعث خطای زیاد در نقشه زمین ها می شود، تاکید کرد: از مسئولین مرکزنشین می خواهیم با توجه به وسعت شهرستان دیر یک ایستگاه سامانه شمیم در این منطقه نصب کنند که مشکل مردم رفع شود.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان شهرستان گفت: هر سال چالش بزرگی برای کشاورزان گوجه کار ایجاد می شود که به خاطر عدم ساماندهی سطح کشت محصولات مازاد بر روی زمین می ماند که پیشنهاد می شود الان که مقدمات کشت شروع شده، مسئولین شهرستان، استان و حتی مرکز کشور مدیریت کنند که کشاورزان در ماه های آبان، آذر و دی ماه که فصل برداشت محصول هست، دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha